NRp komt met online adviestool Advisor
Aan de tool is bijna vijf jaar onderzoek naar de effecten van regionaal adverteren voorafgegaan. Het is voortaan mogelijk om advies te krijgen over welk mediaplan de beste keuze is om de gewenste reclame-effecten te bereiken en welke kosten daaraan zijn verbonden. Daarbij gaat het om effecten als merkbekendheid, koopintentie en reclameherinnering.
De NRp Advisor werd vorige week gelanceerd tijdens 'Onderzoek in de ochtend', de jaarlijkse onderzoeksbijeenkomst van de NRp. Voordat de introductie van de NRp Advisor mogelijk was, deed NRp al vijf jaar onderzoek naar regionaal adverteren met de NRp Resultaatmeter, een onderzoek naar de kenmerken en effecten van verschillende soorten advertenties. Dit gebeurt in samenwerking met onderzoeksbureau Intomart GFK. Het heeft inmiddels geleid tot een database van rond 550 gemeten advertenties. De NRp Advisor koppelt hier nu ook kosten aan waardoor er vooraf inzicht mogelijk is in de optimale kosten-effecten verhouding.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid