Overslaan en naar de inhoud gaan

Delhaize weert producten Unilever

Het Belgische supermarktconcern Delhaize weert ongeveer vijftig merkproducten van levensmiddelenconcern Unilever uit haar winkels. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een door Unilever voorgestelde prijsverhoging is onaanvaardbaar voor Delhaize, zeggen insiders in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.
Een woordvoerster van Unilever geeft toe dat Delhaize voor de boycot had gewaarschuwd. ’Maar we hoopten nog op een diplomatieke oplossing.’ Volgens haar is er dinsdagavond opnieuw overleg met Delhaize.
Unilever benadrukt dat het conflict om meer draait dan alleen de prijs. ’We willen zoveel mogelijk producten in de schappen en ook ruimte voor promoties. De prijsverhoging die wij hebben voorgesteld komt gemiddeld op 2,5 procent uit’, aldus de woordvoerster.
Het supermarktconcern vult momenteel circa vijftig producten niet meer aan. Als alle smaak- en geurvarianten van bijvoorbeeld soep en deodorant worden meegeteld, worden er zelfs 150 producten geweerd. Het gaat onder meer om Knorr-soepen, jam van Effi, wasverzachters van Robijn en Coral en Sun-vaatwastabletten.
Delhaize raadt de klanten via een boodschap bij de winkelrekken alternatieve producten aan. Die zijn van het huismerk en andere merken. Unilever biedt normaal gesproken vier- tot vijfhonderd verschillende producten aan in de winkels van Delhaize.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in