Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant tegen snelle deal PCM en Persgroep

De Stichting de Volkskrant wil niet dat PCM exclusief met de Belgische Persgroep gaat onderhandelen over een overname.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Volkskrant vanochtend. De stichting achter de Volkskrant, die 7,2 procent van de PCM-aandelen heeft, vreest dat daar ‘enigszins overhaast’ voor wordt gekozen en wil dat eerst alle andere mogelijkheden goed worden onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Bovendien wil de stichting dat de Volkskrant en concurrent NRC Handelsblad uit elkaar worden gehaald en niet langer in één bedrijf zitten. De stichting schreef een brief aan de top van PCM en de andere stichtingen van de uitgever. Volgens voorzitter Paul van der Heijden is het geen goed moment voor een overname, nog maar krap twee jaar nadat het Britse opkoopfonds Apax het bedrijf verliet.

Bovendien ontstaat bij de overname van PCM door de Persgroep een bedrijf met alle landelijke kranten behalve De Telegraaf en Het Financieele Dagblad. 'Zo’n bedrijf met Het Parool, het AD, de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw is op z’n zachtst gezegd niet erg aantrekkelijk’, zegt Van der Heijden. ‘Dan zijn we weer terug bij af, de situatie van 1995/' Hij doelt daarmee op de overname destijds van de NDU door de Perscombinatie.

PCM-topman Bert Groenewegen stelt tot nu toe steeds dat de kranten van PCM niet apart te koop zijn. De bestuursvoorzitter zoekt een nieuwe aandeelhouder en financier voor PCM, omdat het bedrijf kampt met een bankschuld van 120 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in