Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders steeds langer online

De surfpopulatie in Nederland is in 2008 gestegen tot 82 pct (was 81 pct in 2007) en dat de gemiddelde surftijd is met 8 pct is toegenomen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van de Stichting Internetreclame (). De cijfers zijn afkomstig uit de Establishment Survey die elk half jaar door Intomart GfK wordt uitgevoerd in opdracht van Stir en Nederland.

related partner content for mobile comes here

De surftijd van 6,9 uur per week is berekend over alle Nederlanders van 13 jaar of ouder. Kijken we alleen naar de surfers dan is de surftijd 8,4 uur per week. In totaal nam de internetconsumptie (surfpopulatie x surftijd) in genoemde periode toe met bijna 8 pct, waarvan het grootste gedeelte door een langere surftijd.

Veruit de grootste groei wordt gerealiseerd door de groep 50-plussers. De internetpenetratie steeg hier van 59 pct in 2007 naar 63 pct in 2008 en de gemiddelde surftijd nam in deze groep toe van 3 uur per week tot 3,5 uur per week. Bij de groep 13-34 jaar is de internetpenetratie inmiddels op 99 pct uitgekomen. Zij zijn met 10,6 surfuren per week de meest intensieve surfers. Hun aandeel in de totale surftijd bedraagt ruim 60 pct.

Internet liet als enige mediumtype een groei zien in tijdsconsumptie. Televisie, radio en tijdschriften lezen daalden allemaal in 2008 als gekeken wordt naar het aantal uren per week dat hier aan besteed werd. Het lezen van kranten bleef in tijd gemeten gelijk. Het consumptie-aandeel van internet steeg van 11,3 pct in 2007 naar 13,7 pct in 2008. In de groep zware surfers (meer dan 5 uren per week) heeft internet inmiddels een aandeel van 25 pct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in