Marketeers meten online nog onvoldoende


Het onderzoek vond plaats onder 1500 Britse en Amerikaanse marketeers en bureaus. De uitkomsten laten zien dat er voor het zesde achtereenvolgende jaar een groei in online advertentieformaten is, omdat ondernemingen ook kijken naar social networks, e-mail, search engine optimalisatie en pay-per-click mogelijkheden.
Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat het analyseren van de resultaten het lastigste deel van iedere campagne is. 25 procent gebruikt per campagne meer dan zeven meetinstrumenten. 51 procent gebruikt tussen de drie en zes meet-applicaties. Volgens Alterian betekent dit dat de meerderheid van de marketeers probeert om data van verschillende -van elkaar losstaande- systemen te analyseren, zonder enige integratie. Hier ligt volgens de onderzoekers dan ook de uitdaging voor marketeers om waarde te meten en een juist beeld van de ROI te krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGezonde groei
Online direct marketing zal volgens Alterian het aankomende jaar een ‘gezonde groei’ laten zien; 62 procent van de ondernemingen is immers van plan hiervoor het budget te verhogen. 26 procent zegt dat het budget hetzelfde blijft als vorig jaar, zes procent zal het budget verminderen.
Het onderzoek vermeldt ook dat ondanks de negatieve aandacht voor offline media en marketing, slechts vijf procent aangeeft dat men minder zal investeren in offline direct marketing. 38 procent geeft aan dat er juist meer zal worden geïnvesteerd.
Basic website
Een vijfde van de ondervraagden geeft aan dat de corporate website basic is en geen deel uitmaakt van de kernmarketingactiviteit. Deze bedrijven dienen volgens de onderzoekers te beseffen dat dit juist zeer belangrijk is; de website is immers de bestemming van veel van hun klanten.
bron: MarketingVox.com/MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid