Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers meten online nog onvoldoende

Britse en Amerikaanse marketeers zullen dit jaar aanmerkelijk meer investeren in online marketing, maar minder dan de helft gebruikt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek vond plaats onder 1500 Britse en Amerikaanse marketeers en bureaus. De uitkomsten laten zien dat er voor het zesde achtereenvolgende jaar een groei in online advertentieformaten is, omdat ondernemingen ook kijken naar social networks, e-mail, search engine optimalisatie en pay-per-click mogelijkheden.

related partner content for mobile comes here

Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat het analyseren van de resultaten het lastigste deel van iedere campagne is. 25 procent gebruikt per campagne meer dan zeven meetinstrumenten. 51 procent gebruikt tussen de drie en zes meet-applicaties. Volgens Alterian betekent dit dat de meerderheid van de marketeers probeert om data van verschillende -van elkaar losstaande- systemen te analyseren, zonder enige integratie. Hier ligt volgens de onderzoekers dan ook de uitdaging voor marketeers om waarde te meten en een juist beeld van de ROI te krijgen.

Gezonde groei

Online direct marketing zal volgens Alterian het aankomende jaar een ‘gezonde groei’ laten zien; 62 procent van de ondernemingen is immers van plan hiervoor het budget te verhogen. 26 procent zegt dat het budget hetzelfde blijft als vorig jaar, zes procent zal het budget verminderen.

Het onderzoek vermeldt ook dat ondanks de negatieve aandacht voor offline media en marketing, slechts vijf procent aangeeft dat men minder zal investeren in offline direct marketing. 38 procent geeft aan dat er juist meer zal worden geïnvesteerd.

Basic website

Een vijfde van de ondervraagden geeft aan dat de corporate website basic is en geen deel uitmaakt van de kernmarketingactiviteit. Deze bedrijven dienen volgens de onderzoekers te beseffen dat dit juist zeer belangrijk is; de website is immers de bestemming van veel van hun klanten.

bron: MarketingVox.com/MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in