Overslaan en naar de inhoud gaan

Spotje kindermishandeling te schokkend

Al na een klacht van een bezorgde vader uit Utrecht heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld dat een televisiereclame over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de reclame van Profit for the World’s Children is een vrouw te zien die op straat tegen een kind tekeergaat. Aan het einde van de boodschap is te horen: 'Weet wat je moet doen als je kindermishandeling vermoedt.’
De man uit Utrecht diende een klacht in omdat zijn zoontje erg was geschrokken. Ook de Reclame Code Commissie is van mening dat het spotje te schokkend is voor kinderen. Wordt de boodschap toch voor dit tijdstip uitgezonden, dan is dit volgens de commissie in strijd met de goede smaak en/of het fatsoen.
Profit for the World’s Children, in Nederland actief onder de naam No Kidding, laat weten de omroepen niet actief te verzoeken de tv-spot pas na 20 uur uit te zenden. 'Deze commercial roept dagelijks reacties op en nodigt heel veel mensen uit, ook kinderen, om het taboe kindermishandeling bespreekbaar te maken in hun eigen omgeving. Het is van levensbelang dat No Kidding haar werk kan doen.’’
Het spotje was donderdagavond rond 19.30 uur nog op RTL te zien.
Bron: ANP.

related partner content for mobile comes here

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in