Einde aan geweld tegen vrouwen via ‘changemakers’


In India is de campagne volgens de initiatiefnemers zeer succesvol: na vier jaar zijn daar meer dan 2,7 miljoen changemakers actief. Iedereen kan changemaker worden. De changemaker gebruikt geen geweld en gaat met zijn/haar omgeving het gesprek aan over mechanismen die geweld tegen vrouwen veroorzaken. Een changemaker volgt een korte training en werft minstens vijf nieuwe changemakers. Ook organisaties kunnen lid worden van de WE CAN campagne. Zij heten coalitiepartners: zij dragen de campagne in hun sector.
De Nederlandse WE CAN wordt gelanceerd tijdens een feestelijk bijeenkomst op 8 maart in het Spoorwegmuseum in Utrecht met onder anderen minister Koenders en staatssecretaris Bussemaker, de meiden van Halal, Sanne Wallis de Vries, Myrthe Hilkens en nationale en internationale changemakers en coalitiepartners.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De WE CAN campagne is in 2004 gestart in Bangladesh en daarna ook opgezet in India, Sri Lanka, Nepal, Pakistan en Afghanistan. In navolging van het succes is de campagne ook in Canada en Latijns Amerika gelanceerd. Wereldwijd zijn inmiddels al vijf miljoen changemakers actief.
=
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid