Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse Cannes Jury bekend

Vijf juryleden van Nederlandse bureaus zullen zitting nemen in de jury van het reclamefestival in Cannes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De volgende juryleden representeren Nederland tijdens Cannes Lions 2009:

related partner content for mobile comes here

Film: Richard Bullock (180 Amsterdam)
In de vroege jaren negentig is Richard Bullock begonnen als copywriter bij Saatchi & Saatchi en later bij Chiat/Day/Mojo in Sidney, voordat hij naar Zuid-Afrika verhuisde om te werken voor TBWA Hunt Lascaris van 1995-1998. Een stop in London en New York leidde Richard naar 180 Amsterdam in 2003, waar hij al snel werd gepromoveerd tot Joint ECD.

Cyber: Bram de Rooij (Euro RSCG 4D)Press: Marcel Hartog (Publicis)
Bram de Rooij werkt als creative director bij Euro RSCG 4D in Amsterdam. Hij is verantwoordelijk voor de global interactive campagnes van Volvo en Beck's Bier. Hij werkte mee aan prijswinnende campagnes voor Nokia Game, de Mystery Guest van de Nationale Postcode Loterij en The Hunt van Volvo.

Press: Marcel Hartog (Publicis Amsterdam)
Marcel Hartog begon zijn carriere ooit als journalist voor Playboy Magazine, voordat hij neerstreek als copywriter bij DDB. Bij PMSvW/Y&R was hij creative director en partner, evenals bij N=5 later in zijn carrière. Nu werkt hij Hartog als creative director bij Publicis. Hij heeft 3 Cannes Lions gewonnen, 2 Eurobest, 11 Lampen, 1 Clio en 1 Epica.

Direct: Antoine Houtsma (Doom&Dickson)
Antoine Houtsma werkt in de reclame sinds 1992. Van junior copywriter tot creative director en partner bij Doom&Dickson. In Cannes heeft hij 1 Gouden, 1 Zilveren en 2 Bronzen Lions gewonnen.

Promo: Poppe van Pelt (Selmore)
In 1995 startte Poppe zijn samenwerking met Diederick Hillenius. Twee jaar later werd hij creative director bij TBWA\Campaign Company. Hij was daar verantwoordelijk voor Mercedes-Benz, Telfort, We Fashion, Nissan, Delta Lloyd, United Nations, Heineken, Albert Heijn en Holland Casino. Vier jaar geleden begonnen zij Selmore. Samen met Hillenius won hij 12 Cannes Lions, 19 Eurobest Awards en 26 Lampen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in