
Merken die dus werken zijn Merken die werken aan de invulling van de Merkwaardes. Nogal een vaag begrip maar ik kan mij er wat bij voorstellen.
In het hele verhaal van het onderzoek komt één belangrijke factor niet of nauwelijks aan bod: de Consumens. De rol van de Consumens wordt in het totale verhaal ingezet als lijdende factor die beïnvloedt moet worden en niet als leidende factor die samen met het Merk voor de Merkwaarde zorgt.
Alle ogen zijn gericht op de interne factoren rond het Merk zoals productie, ontwikkeling, marketing en sales of financiën. Er wordt in het onderzoek alleen maar geschermd met de financiële uitkomst en niet met de eventuele grotere verbondenheid van de Consumens met het Merk.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
Het lijkt er op dat dit onderzoek weer een wanhopige poging is om het Merk in de boardroom van bedrijven op de agenda te krijgen.
Mijn hoop is een nieuwe generatie (Merk)managers die samen met de Consumens het Merk laat zijn waar het hoort, in het hart van de Consumens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee