Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken met een hart

Merken die beter hun activiteiten afstemmen op hun Merk doen het beter. Dat wolkje waart al een paar weken rond nadat dat onderzocht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken die dus werken zijn Merken die werken aan de invulling van de Merkwaardes. Nogal een vaag begrip maar ik kan mij er wat bij voorstellen.
In het hele verhaal van het onderzoek komt één belangrijke factor niet of nauwelijks aan bod: de Consumens. De rol van de Consumens wordt in het totale verhaal ingezet als lijdende factor die beïnvloedt moet worden en niet als leidende factor die samen met het Merk voor de Merkwaarde zorgt.

related partner content for mobile comes here

Alle ogen zijn gericht op de interne factoren rond het Merk zoals productie, ontwikkeling, marketing en sales of financiën. Er wordt in het onderzoek alleen maar geschermd met de financiële uitkomst en niet met de eventuele grotere verbondenheid van de Consumens met het Merk.

Het lijkt er op dat dit onderzoek weer een wanhopige poging is om het Merk in de boardroom van bedrijven op de agenda te krijgen.
Mijn hoop is een nieuwe generatie (Merk)managers die samen met de Consumens het Merk laat zijn waar het hoort, in het hart van de Consumens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in