De creatieve armoede van de retail typetjes
AH nam het voortouw met de avonturen van sympathieke, goed gecaste supermarktondernemer. Super de Boer toeterde vervolgens een jonge plattelandsvrouw de wereld in. Plus probeerde het eerst met adviserende ondernemers en afdelingsmedewerkers en doet het nu met nachtwakers. En onlangs introduceerde C1000 een vrouwelijke shopper die precies weet waar en hoe de zaken gedaan worden. Jumbo doet vooralsnog niet mee aan deze typetjesparade.
Het lijkt erop dat retailers het succes van marktleider AH proberen te evenaren, maar dat is toch bij voorbaat een verloren strijd. Conceptueel is een typetje natuurlijk erg dankbaar, maar kopiëren blijft creatieve armoede. Ik kan niet in de keuken van de retailers kijken om te zien wat de typetjes meer of minder brengen. Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaWat mij betreft mag binnenkort de strijd tussen retailers ook op creatief vlak losbarsten. Er zijn vast meer manieren om de gunst van de klant in retailland te winnen. En dan maar hopen dat het verder gaat dan propaganda voor de prijzenoorlog. Wie pakt de handschoen op?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid