Overslaan en naar de inhoud gaan

De creatieve armoede van de retail typetjes

Typetjes zijn populair; Koefnoen, Draadstaal, de comeback van de Dik voor Mekaar Show. Ook onze nationale retailers zijn dol op typetjes.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AH nam het voortouw met de avonturen van sympathieke, goed gecaste supermarktondernemer. Super de Boer toeterde vervolgens een jonge plattelandsvrouw de wereld in. Plus probeerde het eerst met adviserende ondernemers en afdelingsmedewerkers en doet het nu met nachtwakers. En onlangs introduceerde C1000 een vrouwelijke shopper die precies weet waar en hoe de zaken gedaan worden. Jumbo doet vooralsnog niet mee aan deze typetjesparade.

related partner content for mobile comes here

Het lijkt erop dat retailers het succes van marktleider AH proberen te evenaren, maar dat is toch bij voorbaat een verloren strijd. Conceptueel is een typetje natuurlijk erg dankbaar, maar kopiëren blijft creatieve armoede. Ik kan niet in de keuken van de retailers kijken om te zien wat de typetjes meer of minder brengen. Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.

Wat mij betreft mag binnenkort de strijd tussen retailers ook op creatief vlak losbarsten. Er zijn vast meer manieren om de gunst van de klant in retailland te winnen. En dan maar hopen dat het verder gaat dan propaganda voor de prijzenoorlog. Wie pakt de handschoen op?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in