RTL lanceert mobiele site GTST
RTL Nederland heeft zijn omvangrijke aanbod in content de afgelopen jaren uitgebreid naar zoveel mogelijk platformen. Nu gaat RTL het bereik vergroten op mobiel.
Arno Otto, Managing Director Digital Media, licht toe:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis‘Kijkers zijn niet langer gebonden aan één scherm. Bij RTL investeren we in manieren om de kijker zoveel en zo goed mogelijk te bereiken. Mobiel maakt een groot deel uit van dit bereik.’
De videocontent van RTL wordt steeds meer mobiel bekeken, dat ziet RTL bevestigd in de cijfers van het afgelopen jaar.
Het bereik verloopt grotendeels via de RTL XL app.
De pageviews van de RTL websites stegen met 26 procent. Het mobiel gebruik daarbij opgeteld was er sprake van een stijging van 89 procent ten opzichte van 2011.
RTL begint met de mobiele ontsluiting bij GTST omdat dat in 2012 de meeste videoviews opleverde van alle RTL websites (106 miljoen views via de RTL websites en 17 miljoen views via de RTL XL app).
De mobiele GTST website laat korte samenvattingen van de volgende aflevering (shorties) zien, uitgelichte oude en nieuwe videofragmenten, het laatste nieuws en achtergrondinformatie over de inwoners.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid