Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL lanceert mobiele site GTST

De lancering past in de strategie van RTL Nederland om zijn videocontent in 2013 op mobiel verder uit te breiden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL Nederland heeft zijn omvangrijke aanbod in content de afgelopen jaren uitgebreid naar zoveel mogelijk platformen. Nu gaat RTL het bereik vergroten op mobiel.

related partner content for mobile comes here

Arno Otto, Managing Director Digital Media, licht toe:

‘Kijkers zijn niet langer gebonden aan één scherm. Bij RTL investeren we in manieren om de kijker zoveel en zo goed mogelijk te bereiken. Mobiel maakt een groot deel uit van dit bereik.’

De videocontent van RTL wordt steeds meer mobiel bekeken, dat ziet RTL bevestigd in de cijfers van het afgelopen jaar.

Het bereik verloopt grotendeels via de RTL XL app.

De pageviews van de RTL websites stegen met 26 procent. Het mobiel gebruik daarbij opgeteld was er sprake van een stijging van 89 procent ten opzichte van 2011.

RTL begint met de mobiele ontsluiting bij GTST omdat dat in 2012 de meeste videoviews opleverde van alle RTL websites (106 miljoen views via de RTL websites en 17 miljoen views via de RTL XL app).

De mobiele GTST website laat korte samenvattingen van de volgende aflevering (shorties) zien, uitgelichte oude en nieuwe videofragmenten, het laatste nieuws en achtergrondinformatie over de inwoners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in