(Onderzoek) Sociale media slecht in buzz
Insites Consulting ondervroeg in opdracht van inTV (een samenwerkingsverband van onafhankelijke tv-kanalen als BBC World News, France 24, ESPN Classic, euronews, EuroSport, National Geographic, Sky News, CNBC enTV5 Monde) 1600 tv-kijkers in 5 Europese landen (Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje) over merkgerelateerde gesprekken, de tone of voice en hun impact en invloed op anderen.
Wat blijkt: 90 procent van de gesprekken over producten en diensten gaat over tenminste 1 merk, maar slechts 4 procent van deze conversaties verloopt via sociale mediakanalen. De meerderheid van de gesprekken, 83 procent, wordt offline gehouden met familie en vrienden, 28 procent is met collega’s en 10 procent met zakelijke contacten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBelinda Barker, woordvoerder inTV: ‘Sociale media zijn zonder twijfel een belangrijk kanaal voor het creëren van brand buzz. Maar volgens dit onderzoek maken merkgerelateerde gesprekken via sociale media maar een zeer klein onderdeel uit van de totale hoeveelheid merkgesprekken.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid