Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Sociale media slecht in buzz

Consumenten praten met elkaar over producten en diensten die ze kopen, maar dat doen ze niet via sociale media. Zo laat nieuw onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Insites Consulting ondervroeg in opdracht van inTV (een samenwerkingsverband van onafhankelijke tv-kanalen als BBC World News, France 24, ESPN Classic, euronews, EuroSport, National Geographic, Sky News, CNBC enTV5 Monde) 1600 tv-kijkers in 5 Europese landen (Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje) over merkgerelateerde gesprekken, de tone of voice en hun impact en invloed op anderen.

related partner content for mobile comes here

: 90 procent van de gesprekken over producten en diensten gaat over tenminste 1 merk, maar slechts 4 procent van deze conversaties verloopt via sociale mediakanalen. De meerderheid van de gesprekken, 83 procent, wordt offline gehouden met familie en vrienden, 28 procent is met collega’s en 10 procent met zakelijke contacten.

Belinda Barker, woordvoerder inTV: ‘Sociale media zijn zonder twijfel een belangrijk kanaal voor het creëren van brand buzz. Maar volgens dit onderzoek maken merkgerelateerde gesprekken via sociale media maar een zeer klein onderdeel uit van de totale hoeveelheid merkgesprekken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in