Overslaan en naar de inhoud gaan

‘KLM beste merk op sociale media’

KLM komt als beste uit de bus in een jaarlijks onderzoek naar merken op sociale media van DVJ Insights.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1.700 consumenten deden mee aan het onderzoek The Social Consumer. Daarin werd gevraagd naar hun gedrag op sociale media en de merken die erop actief zijn. Respondenten gaven voor negentien branches aan welke merken zij het beste vinden op sociale media.

related partner content for mobile comes here

Net als vorig jaar stond de vliegmaatschappij op de eerste plek. De nummer twee, Bol.com, is een nieuwkomer in de top 10. Heineken steeg in waardering, maar zakte één plaats naar de derde plek.

Meer Nederlanders zijn het afgelopen jaar sociale media gaan gebruiken. Vorig jaar was dat nog driekwart van de bevolking, nu is dat 83%. Het aantal Nederlanders dat merken volgt op sociale media is ten opzichte van vorig jaar ook gestegen: van 11,4% naar 14,8%. Er worden gemiddeld 7,9 merken gevolgd. Vorig jaar was dat nog 6,2.

De resultaten van het onderzoek werden gepresenteerd tijdens het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in