Overslaan en naar de inhoud gaan

Taxi en Douwe Egberts verzorgen schooljournaal

Douwe Egberts en Taxi Amsterdam verlootten een reclamecampagne van 25.000 euro. Het resultaat is een eigen nieuwszender voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnaar van de campagne was basisschool De Kerneel in Nederweert. ‘Met een teruglopend leerlingenaantal in de regio en de recente bezuinigingen in het onderwijs kwam de prijs als geroepen’, aldus Erna Bouten, directeur van de school. Taxi boog zich vervolgens over de vraag hoe je reclame maakt voor een basisschool. Om met een beperkt budget zoveel mogelijk impact te genereren, bedacht het reclamebureau het Kerneel Nieuws: een eigen hyperregionale nieuwszender, volledig gemaakt door leerlingen van basisschool De Kerneel.

related partner content for mobile comes here

Om elke week zelf nieuws te kunnen uitzenden, kreeg de school een eigen studio. Daarin kunnen leerlingen zonder camera- of montage-ervaring zelf een professioneel journaal opnemen, compleet met leader, bumpers en openingstune. De kinderen en hun ouders kunnen het journaal wekelijks bekijken via een besloten YouTube-kanaal.

Het Kerneel Nieuws kwam ook in het Jeugdjournaal:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in