Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever lanceert kleinere vorm spuitdeo

Unilever spendeert in Groot-Brittannië 13 miljoen Engelse ponden aan de lancering van een kleinere, duurzamere spuitbus voor deodorant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe spuitbussen zijn de helft van de standaard 150 ml-bussen maar bevatten dezelfde hoeveelheid deo.

related partner content for mobile comes here

Britse vrouwen verbruiken 19 miljoen spuitbussen per jaar. Unilever rekende uit dat deze nieuwe spuitbussen een directe besparing opleveren van 24 ton aan aluminium, en een reductie van 283 ton aan carbon3.

Unilever spaart op deze manier 28 procent verpakkingsmateriaal uit. Er past 53 procent meer op een pallet. Daarnaast scheelt het 25 procent qua carbon footprint, aldus de fabrikant.

Merken Sure (Rexona in Nederland), Dove en Vaseline Intensive starten als eerste met de nieuwe bussen. Gestart wordt met vrouwenmerken, maar bij gebleken succes volgen de mannenmerken.

Unilever besteedt 12,8 miljoen pond van zijn marketinggelden aan de lancering. Dat wordt gestopt in een above-the-line campagne, inclusief TV.

Het bedrijf dat de lancering de deodorantsector flink opschudt. Spuitbussen tellen in Engeland voor 80 procent van de deo-verkoop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in