Unilever lanceert kleinere vorm spuitdeo
De nieuwe spuitbussen zijn de helft van de standaard 150 ml-bussen maar bevatten dezelfde hoeveelheid deo.
Britse vrouwen verbruiken 19 miljoen spuitbussen per jaar. Unilever rekende uit dat deze nieuwe spuitbussen een directe besparing opleveren van 24 ton aan aluminium, en een reductie van 283 ton aan carbon3.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUnilever spaart op deze manier 28 procent verpakkingsmateriaal uit. Er past 53 procent meer op een pallet. Daarnaast scheelt het 25 procent qua carbon footprint, aldus de fabrikant.
Merken Sure (Rexona in Nederland), Dove en Vaseline Intensive starten als eerste met de nieuwe bussen. Gestart wordt met vrouwenmerken, maar bij gebleken succes volgen de mannenmerken.
Unilever besteedt 12,8 miljoen pond van zijn marketinggelden aan de lancering. Dat wordt gestopt in een above-the-line campagne, inclusief TV.
Het bedrijf hoopt dat de lancering de deodorantsector flink opschudt. Spuitbussen tellen in Engeland voor 80 procent van de deo-verkoop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid