Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma's mobile advertising omzet groeit met 265%

De mobiele markt ontwikkelde zich in 2012 razendsnel. Sanoma Media lanceerde een groot aantal apps, de Android gebruiker blijkt opvallend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

2012 was het jaar dat het aantal pageviews op mobiel duidelijk het web voorbijstreeft. Zo is inmiddels al ruim 65% van de pageviews van NU.nl afkomstig van de mobiele telefoon. Ook Hockey.nl, WTF.nl, Grazia en Styletoday hebben inmiddels een zeer sterke positie op mobiel.

Sjoerd Huitema, business developer Mobiel Sanoma Media: “De heavy users gebruiken apps. Voor de light users wordt responsive design- een website die zich aan het device aanpast- in 2013 echt belangrijk. Want ook die gebruikers zullen steeds vaker via hun smartphone of tablet websites bezoeken.”

Bekijk de volledige infographic via deze .

Android vs iPhone
Waar in 2011 nog duidelijk iPhone de overhand had in het mobiele landschap is die voorsprong in 2012 aanzienlijk kleiner geworden, zo niet verdwenen; dit ten bate van Android. Er is nog wel een verschil in het gebruiksgedrag op de verschillende platformen. De iPhone gebruiker downloadt meer apps, terwijl de Android gebruiker minder downloadt maar de apps actiever gebruikt.

Meer en betere apps
Sanoma Media lanceerde weer een breed scala aan apps voor verschillende marktgebieden zoals home deco, automotive, kids en lifestyle. NU.nl, binnen het app portfolio het belangrijkste vlaggenschip, onderging een grondige restyling en werd volledig nieuw gelanceerd voor zowel iPhone als iPad. De Android app van NU.nl ondergaat een zelfde soort transformatie begin 2013.

Steile groei
De advertentiemarkt liet ook een steile groei zien. “We ontwikkelden afgelopen jaar een aantal nieuwe mobiele proposities en hebben hard gewerkt aan het creëren van channels waarmee het eenvoudig wordt specifieke doelgroepen ook met mobiel te bereiken. Sommige adverteerders maakten dan ook in 2012 voor het eerst echt de stap naar mobile, anderen voegden mobiel als vast onderdeel aan hun mediamix toe. We zagen daardoor onze omzet op mobile advertising met maar liefst 265% stijgen,” aldus Victor Beerthuis, manager innovation & mobile advertising Sanoma Media.

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in