Kellogg in de weer met online automated buying


Volgens Bob Arnold, de global digital strategy director van Kellogg, zijn deze ‘real-time buying’ instrumenten een belangrijke focus voor het bedrijf. Hij suggereerde ook deze geautomatiseerde inkoop niet beperkt zou moeten worden tot generieke online display formaten.
‘Deze tools werken ook voor brand marketeers. Ja, het is een direct respons-tool, en het is eigenlijk net zoiets als een ronde bout in een vierkant gat duwen... Desondanks zien we geweldige resultaten.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKellog doet wat betreft de geautomatiseerde tools direct zaken met de partijen die deze tools aanbieden. Kellogg’s mediabureau Starcom heeft dus een andere taak gekregen wat betreft digital; het bureau adviseert nu met name.
Kellogg kjikt bij automated buying vooral of de advertenties genoeg bekeken worden, en of ze het juiste publiek bereiken. Het bedrijf is op zoek naar aanvullende metrics. Kliks zijn in ieder geval geen indicatie van succes, aldus Arnold: ‘We onderzoeken welke real-time signalen aangeven dat onze boodschap is aangekomen. Denk aan verblijftijd en de mate waarin een advertentie goed is te zien.’
Volgens Arnold moeten uitgevers ook meer transparant zijn wat betreft de gang van zaken rond geautomatiseerde inkoop. ‘Op dit moment zie je schimmige praktijken. Als uitgevers beter hun best doen, zullen merken weer met hen gaan werken.’
Bron: Digiday
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid