Overslaan en naar de inhoud gaan

Kellogg in de weer met online automated buying

Foodmultinational Kellogg maakt steeds meer gebruik van geautomatiseerde planningtools voor zijn digitale advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Bob Arnold, de global digital strategy director van Kellogg, zijn deze ‘real-time buying’ instrumenten een belangrijke focus voor het bedrijf. Hij suggereerde ook deze geautomatiseerde inkoop niet beperkt zou moeten worden tot generieke online display formaten.

related partner content for mobile comes here

‘Deze tools werken ook voor brand marketeers. Ja, het is een direct respons-tool, en het is eigenlijk net zoiets als een ronde bout in een vierkant gat duwen... Desondanks zien we geweldige resultaten.’

Kellog doet wat betreft de geautomatiseerde tools direct zaken met de partijen die deze tools aanbieden. Kellogg’s mediabureau Starcom heeft dus een andere taak gekregen wat betreft digital; het bureau adviseert nu met name.

Kellogg kjikt bij automated buying vooral of de advertenties genoeg bekeken worden, en of ze het juiste publiek bereiken. Het bedrijf is op zoek naar aanvullende metrics. Kliks zijn in ieder geval geen indicatie van succes, aldus Arnold: ‘We onderzoeken welke real-time signalen aangeven dat onze boodschap is aangekomen. Denk aan verblijftijd en de mate waarin een advertentie goed is te zien.’

Volgens Arnold moeten uitgevers ook wat betreft de gang van zaken rond geautomatiseerde inkoop. ‘Op dit moment zie je schimmige praktijken. Als uitgevers beter hun best doen, zullen merken weer met hen gaan werken.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in