Overslaan en naar de inhoud gaan

Professionals Pass it On

Hij is een beetje aan de aandacht van de (social) media ontsnapt, maar is er wel degelijk: de nieuwe LinkedIn share button waarmee je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Professionals Pass it On. Add the new share button to your blog or website and reach the 85 million connected professionals on LinkedIn”, zo trompettert het zakelijke sociale netwerk. Dat aantal bereik je natuurlijk nooit, maar met een gemiddeld aantal connecties wat dicht in de buurt komt van het gemiddeld aantal vrienden op een sociaal netwerk voor consumenten is de potentiële impact van deze share button vergelijkbaar met een Facebook Like of Hyves Respect button.

related partner content for mobile comes here

Voor een aanbieder van zakelijke content (en producten) wordt het nog interessanter als LinkedIn bij deze share button ook gebruik gaat maken van Open Graph en dit koppelt aan een service als Facebook Insights. Hiermee maak je een zakelijke site onderdeel van het sociale netwerk, zoals een Fanpage binnen Facebook, zodat updates op jouw site voortaan als update op de homepage van de ‘sharende’ gebruiker worden geplaatst. Met een service als Facebook Insights wordt inzichtelijk wie jouw content deelt, en die informatie is goud waard voor een B2B marketeer. LinkedIn weet niet alleen de gebruikelijke demografische kenmerken van zijn gebruikers maar ook hun huidige en vorige werkgever(s), branche, functie, niveau, kennis, vaardigheden, etc. Informatie die een B2B marketeer normaliter niet voorhanden heeft.

Of LinkedIn bij deze LinkedIn share button gebruik gaat maken van Open Graph is nog niet zeker, maar het feit dat op het her en der wel wordt gesproken over het toepassen van Open Graph is een goed teken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in