Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat Zappos kan, kan niet iedereen

De klant bepaalt zelf welke prijs hij wil betalen voor een product of dienst. En als hij vragen heeft, stelt hij die niet aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Customer-to-customer-oplossingen hebben de toekomst. Want wie kan je beter helpen dan een betrokken ‘medeklant’? Het vernieuwende is zelfs van plan om zakelijke beslissingen te laten nemen door haar klanten. Zo mogen ze straks zelf bepalen wat zij een bepaald product waard vinden. En wie kent niet; de schoenverkopers die zelfs een pizza voor je bestellen als je honger hebt. Of schoenen bij de concurrent bestellen, als je die nu eenmaal wilt hebben. Nu klanten slechte service niet langer accepteren, lijken dit soort sympathieke initiatieven de toekomst te hebben.

related partner content for mobile comes here

Te log
Toch denk ik dat de grote banken, verzekeraars en commerciële bedrijven voorlopig niet in staat zijn deze mooie voorbeelden te volgen. Ze zijn over het algemeen te log, te bureaucratisch en te voorzichtig om zo vernieuwend aan de slag te gaan. Getuige ook de drie verbeterpunten voor de sector, die de noemde. Een beter klachtmanagementsysteem, word jij daar warm van?

Klanten verrassen
Wat bedrijven nodig hebben, is lef. En een cultuuromslag. Een nieuwe manier van denken. Namelijk: wat doen wij om onze klant te verrassen? Die vraag moet niet beperkt blijven tot de klantenservice van een bedrijf. Nee, iedere medewerker binnen de organisatie moet op die manier zijn werk doen. Een spannend product of een bijzondere dienst is niet nodig. Denk aan Zappos; zij verkopen hele gewone schoenen op een hele bijzondere manier. Dat kunnen jullie ook, energieleveranciers en verzekeraars!

Join them
Vernieuwend zijn is natuurlijk veel makkelijker voor een startend e-commerce-bedrijf, dat de zaken van scratch af aan anders kan inrichten. De is een eerste initiatief van een grote onderneming. Een mooi begin, maar welke Nederlandse onderneming gooit als eerste het roer rigoureus om? Wie durft de prijs per contact los te laten en stelt de Net Promotor Score centraal?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in