Overslaan en naar de inhoud gaan

Rapport Spil Games: casual gaming is massamarkt geworden in 2010

Casual gaming is een massamarkt geworden: volgens comScore zijn er 1,3 miljard internetgebruikers en daarvan spelen er 510 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Casual gaming is een massamarkt geworden: volgens comScore zijn er 1,3 miljard internetgebruikers en daarvan spelen er 510 miljoen online spellen. Aldus in het jaarrapport ‘State of Gaming 2010’.

related partner content for mobile comes here

Het rapport is gebaseerd op gegevens van comScore en een analyse van de 130 miljoen unieke, actieve bezoekers van de Spil Games-sites.

Spil Games herkent de casual game-trend: de gamesites van deze onlinegame-uitgever behaalden maandelijks gemiddeld 400 miljoen gameplays, oftewel meer dan 150 nieuwe gameplays per seconde.

Spil Games zette een aantal insights op een rij:

- Globaal genomen zijn er verschillen tussen de populairste spelcategorieën voor meisjes, jongens en vrouwen: Meisjes houden van echte ‘meisjes’-games: make-over staat op nummer 1, gevolgd door ‘kapsalons’ en paarden-games. Jongens houden het bij racen,sport en actie-games. De grootste casual-game groep, vrouwen, speelt vooral quizzen, puzzels en tijdmanagement-games.

- De populairste spelcategorieën voor Europese spelers zijn race- en vaardigheidsspellen, terwijl Amerikanen het liefst de dagelijkse quizzen spelen.

- Vrouwen nemen graag tijd voor zichzelf. Zij spelen vooral puzzels en tijdmanagementspelletjes. Ook spelen ze graag spelletjes die hun voortgang opslaan voor een volgende keer.

- Het speelgedrag van tienerjongens uit zich vooral in concurrentie, prestaties, controle en laten zien wat je kan. Zij spelen bovendien graag spellen waarin ze met andere spelers kunnen communiceren.

- Bij de meisjes zijn dagelijkse quizzen met advies over stijl en mode erg populair.

- Meisjes praten graag: op de GirlsgoGames-sites van Spil Games lieten gebruikers in 2010 10 miljoen reacties achter. Italiaanse meiden reageren het vaaktst, gevolgd door respectievelijk de Nederlandse, Spaanstalige, Russische en Amerikaanse meiden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in