Rapport Spil Games: casual gaming is massamarkt geworden in 2010


Casual gaming is een massamarkt geworden: volgens comScore zijn er 1,3 miljard internetgebruikers en daarvan spelen er 510 miljoen online spellen. Aldus Spil Games in het jaarrapport ‘State of Gaming 2010’.
Het rapport is gebaseerd op gegevens van comScore en een analyse van de 130 miljoen unieke, actieve bezoekers van de Spil Games-sites.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSpil Games herkent de casual game-trend: de gamesites van deze onlinegame-uitgever behaalden maandelijks gemiddeld 400 miljoen gameplays, oftewel meer dan 150 nieuwe gameplays per seconde.
Spil Games zette een aantal insights op een rij:
- Globaal genomen zijn er verschillen tussen de populairste spelcategorieën voor meisjes, jongens en vrouwen: Meisjes houden van echte ‘meisjes’-games: make-over staat op nummer 1, gevolgd door ‘kapsalons’ en paarden-games. Jongens houden het bij racen,sport en actie-games. De grootste casual-game groep, vrouwen, speelt vooral quizzen, puzzels en tijdmanagement-games.
- De populairste spelcategorieën voor Europese spelers zijn race- en vaardigheidsspellen, terwijl Amerikanen het liefst de dagelijkse quizzen spelen.
- Vrouwen nemen graag tijd voor zichzelf. Zij spelen vooral puzzels en tijdmanagementspelletjes. Ook spelen ze graag spelletjes die hun voortgang opslaan voor een volgende keer.
- Het speelgedrag van tienerjongens uit zich vooral in concurrentie, prestaties, controle en laten zien wat je kan. Zij spelen bovendien graag spellen waarin ze met andere spelers kunnen communiceren.
- Bij de meisjes zijn dagelijkse quizzen met advies over stijl en mode erg populair.
- Meisjes praten graag: op de GirlsgoGames-sites van Spil Games lieten gebruikers in 2010 10 miljoen reacties achter. Italiaanse meiden reageren het vaaktst, gevolgd door respectievelijk de Nederlandse, Spaanstalige, Russische en Amerikaanse meiden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid