
De toeschouwers in het Olympisch Stadion in Londen vinden het alleen maar leuk, de radiografisch bestuurbare schaalmodellen van de oer-Britse (maar nu toch in Duitsland geproduceerde) Mini. Ze worden ingezet om speren en discussen en slingerkogels op een ludieke manier terug te brengen naar de atleten.
Aan de andere kant was het de bedoeling dat de Olympische locaties strikt zouden worden gehouden. De mini-Mini’s zijn dan wel niet beplakt met reclame, de verschijningsvorm is toch een vorm van flagrante branding.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensTimo Lumme, de TV- en marketingdirecteur van het IOC zegt in antwoord op de vraag of er regels zijn overtreden, dat er geen commerciële gedachte heeft gezeten achter het kiezen van de Mini’s. Maar de discussie over het de coulante omgang met de eigen regels van het IOC zwelt aan sinds de start van het atletiektoernooi. Begrijpelijk, want BMW/Mini is ‘Official Partner’ van de Spelen. Lumme: ‘Er is geen verband tussen het sponsorschap en het feit dat er Mini’s op het speelveld gebruikt worden.’
Bron: Eurosports
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee