Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de vernieuwingen bij de Effie Awards

Onder meer de jury en het inzendproces zijn nieuw. 'We streven naar een jury die ervaren is én frisse perspectieven meebrengt.'
effie
effie

Er is een aantal ontwikkelingen bij de Effie Awards, dat dit jaar z'n veertigjarig jubileum viert. Op 25 juni vond de 'officiële kick-off' van de vakprijs plaats. 

related partner content for mobile comes here

Jury

Allereerst presenteert de Effie twintig nieuwe juryleden. De jury is samengesteld door Brenda Smith, marketingdirecteur bij Kruidvat (AS Watson). Zij neemt het stokje over van Effie Stuurgroep-lid Heleen Crielaard. Smith: 'We streven naar een jury die niet alleen ervaren is, maar ook frisse perspectieven en nieuwe ideeën meebrengt. Ik verwacht dat de nieuwe junior juryleden daar een belangrijke bijdrage aan zullen leveren.'

Het initiatief voor junior juryleden is vorig jaar geïntroduceerd en moet vakgenoten met maximaal vijf jaar werkervaring de kans geven om een 'stageplek' in een van de acht vakjury's te bemachtigen. In de Effie-jury zijn zowel oude bekenden als Lode Schaeffer (Indie) en Lucy van der Helm (Sire) als nieuwe namen te vinden. Bekijk alle juryleden hier.

Effie-fest

Verder vond op 25 juni 'de kick-off van het Effie-jaar' plaats in de vorm van het zogenoemde Effie-fest. In het Amsterdamse Lab111 werd de jury gepresenteerd en werden prijswinnende Effie-cases als die van Hertog Jan, Lay's en natuurlijk KPN (Stukje van mij) onder de loep genomen. De BvA was aanwezig en schreef er deze recap over. 

Eén formulier

Dit jaar gaat Nederland voor het eerst gebruikmaken van het internationale inzendformulier van de Effie Awards (de prijs wordt in 125 landen uitgereikt). Dit betekent dat er voor de zeven categorieën nu nog maar één formulier is. Hans Middelhoek, Effie-stuurgroep: 'Het zal voor iedereen even wennen zijn, zowel voor de deelnemers als voor de juryleden, maar het maakt het beoordelingsproces uiteindelijk eenvoudiger. Cases zijn beter onderling vergelijkbaar en het wordt makkelijker om de data te analyseren.'

Inzenden en uitreiking

Bureaus en adverteerders hebben tot 26 augustus de tijd om een case in te zenden. Net als voorgaande jaren verloopt het indienen van cases volgens een 'speciaal kortingsbeleid' voor vroege inzendingen. De eerste deadline was op 1 juli, gevolgd door een tweede deadline op 2 augustus. De uitreiking vindt plaats op donderdag 14 november. 

De kaartverkoop gaat op een later moment van start. Een case insturen voor de Effie Awards kan hier

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in