Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB feliciteert TBWA op gepaste wijze met Centraal Beheer-account

De verzekeraar kiest na 37 jaar voor een nieuw bureau. En daar gaat het 'oude bureau' sportief mee om.
ddb
De 'taartbezorger' van Centraal Beheer maakt z'n rentree.
ddb
De 'taartbezorger' van Centraal Beheer maakt z'n rentree.

Het is nu al een van de meest opzienbarende bureauwissels van het jaar: die van Centraal Beheer. Het verzekeringsbedrijf achter de iconische reclamecampagne 'Even Apeldoorn bellen' stapte na 37 (!) jaar over van DDB Amsterdam naar TBWA\Neboko. 

related partner content for mobile comes here

Nu kun je als 'verliezend bureau' chagrijnig worden of je de hele week onder de dekens verstoppen - en dat zou misschien ook wel terecht zijn. DDB Amsterdam besloot het anders aan te pakken en brengt een paar dagen na het nieuws een sportieve afscheidsvideo uit. 

Taartbezorger

We kijken naar een taartbezorger die onderweg is naar het kantoor van TBWA\Neboko om 'het nieuwe bureau' op gepaste wijze te feliciteren met het gewilde account. Maar dat verloopt -in stijl van 'Even Apeldoorn bellen'- niet geheel volgens plan. Oudere man, taart, (bijna) botsing... De video doet denken aan 'Transport' uit 2001, een van de zovele bekende Even Apeldoorn bellen-commercials. De commercial werd destijds gelanceerd rond het huwelijksfeest van Máxima en Willem-Alexander.

DDB Amsterdam deelde de video op LinkedIn, waar het wordt overladen met complimenten. 'Wat een sportieve en creatieve overdracht', zegt TBWA's Darre van Dijk. En Rik Ledder: 'Big shoes to fill. We gaan ons best doen.'

DDB feliciteert TBWA.

Grote schoenen

En ja, het zijn inderdaad grote schoenen om te vullen. 'Even Apeldoorn bellen' is de langstlopende campagne van Nederland en wist in de loop der jaren alle mogelijke reclameprijzen te winnen: van Gouden Loekies tot aan Cannes Lions'. Daar verdient DDB alle lof voor. TBWA heeft in ieder geval bezworen niet te tornen aan het succesvolle reclameconstruct. In een interview met Adformatie vertelden Michel MacDonald (TBWA) en Peggy Spaapen (Centraal Beheer) meer over de plannen

'Even Apeldoorn bellen' uit 2001.

Lees ook: Zo kun je als bureau ook afscheid nemen van een klant

Nog meer 'Even Apeldoorn bellen'-commercials (63 in totaal)? Bekijk ze hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

BRILJANT

Hans de Koning

The good old days of advertising...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in