Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: het draait bij Instagram allemaal om de share-button

Van meme tot mainstream: is jouw content wel deelbaar?
It’s all about the share button
It’s all about the share button

Wat maakt Instagram-content nou wel of niet succesvol  en hoe kun je het algoritme in jouw voordeel laten werken? Adam Mosseri benadrukt in zijn nieuwste Reels het belang van het prioriteren van 'deelbare content'. Wil jij in 2024 de code nog kraken op Instagram? Lees dan verder. 

related partner content for mobile comes here

Wat is deelbare content?

Het draait allemaal om die share-button. Hoe vaker je content wordt gedeeld, hoe beter het algoritme jouw post herkent als hoogwaardige en waardevolle content. 

Maar hoe maak je content nou deelbaar? Het antwoord is simpel : zou jij die ene video doorsturen naar een vriend of collega? Nee? Dat ziet het algoritme hoogstwaarschijnlijk dan ook.

Deelbare content heeft voornamelijk te maken met entertainment. Als je het aantal shares wilt stimuleren, is inspirerende, interessante en vooral humoristische content key. Verlies geen tijd aan simpel inspelen op een trend, maar kijk hoe jij deze zelf relevant en origineel kan maken voor jouw doelgroep. Copy-paste voor snelle resultaten is not the way to go. 

Verlaat de comfort zone

Dat humoristische content key is, sluit ook aan bij de bredere focusverschuiving van Meta naar de positieve gebruikerservaringen. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Hema. Veel bedrijven durven nog niet hun humoristische kant te tonen, waardoor jouw social media kanaal niet van de grond komt. Durf de uitdaging aan te gaan en plaats wat jij zou delen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in