Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe het Noordzeekanaalgebied de toekomst in uitvoering is

Mensch ontwikkelt public branding aanpak.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder

In november 1876 opende Koning Willem III het Noordzeekanaal. In het gebied rondom het kanaal bruist het sindsdien van de energie. Maar het is ook een plek waar industrie, mensen en natuur elkaar voortdurend tegenkomen. Oók nu de industrie en de havens in het gebied hun CO2-uitstoot snel verminderen, blijft het zoeken naar de balans. Een publiekscampagne informeert, enthousiasmeert, en betrekt inwoners en bedrijven bij wat er de komende jaren op stapel staat.

Kanaal naar de toekomst

De campagne benadrukt dat het Noordzeekanaalgebied al 150 jaar de toekomst in uitvoering is. Ooit was het een nieuwe levensader voor de fossiele industrie en oude economie; straks wordt hier de groene energie geproduceerd en geïmporteerd die onmisbaar is voor de Nederlandse energievoorziening en duurzame economie. Met al de kennis, mentaliteit en ruimte die in het Noordzeekanaalgebied voorhanden is, heeft dit gebied alles in zich om een belangrijke rol te kunnen spelen in de landelijke overgang naar een beter klimaat en een gezondere leefomgeving. Daarom is de payoff van de campagne: ‘Noordzeekanaalgebied. Kanaal naar de toekomst’.

De aftrap van de campagne vond onlangs plaats tijdens het Havenfestival IJmuiden. De première van de korte film 'Kanaal naar de toekomst', met de stem van Thom Hoffman, werd geopend door Jeroen Verwoort, wethouder bij de Gemeente Velsen. Zijn collega-wethouder van de gemeente Amsterdam, Hester van Buren, lanceerde de film aan de andere kant van het Noordzeekanaal tijdens de Zeehavendagen Amsterdam. 

Jeroen Verwoort"Het was mijn vurige wens om samen met de partners uit het Noordzeekanaalgebied, van de IJmond tot Amsterdam, een publiekscampagne te ontwikkelen om bewoners, werknemers, bezoekers en andere stakeholders mee te nemen in wat er gebeurt in het gebied rondom verduurzaming van de industrie en de gigantische energietransitieopgave. Heel leuk dat ik de campagne heb mogen openen in de IJmond en het stokje vervolgens heb overgedragen aan mijn collega-wethouder in Amsterdam."

De site kanaalnaardetoekomst.nl is inmiddels live. De komende maanden wordt de campagne in meerdere middelen en kanalen uitgerold.

container havenfestival
Jeroen Verwoort (wethouder Gemeente Velsen) en Lousanne Boeijen (Directeur Programmabureau Noordzeekanaalgebied)

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in