Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensch maakt: een arbeidsmarktcampagne voor Seed Valley

Seed Valley is het internationale middelpunt van plantveredeling en zaadtechnologie. Voor het specialistische werk dat er wordt gedaan is…
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Grote impact
In Seed Valley ontwikkelen tientallen bedrijven hoogwaardige groente- en bloemenrassen en ‘groene software’ die bepaalt hoe een tomaat smaakt, of een krop sla resistent is tegen ziektes en welke kleur of grootte een bloem heeft. Specialistisch en belangrijk werk. Maar hoe maak je HBO- en WO-studenten van groene- en biowetenschappelijke opleidingen in Nederland enthousiast voor werken in Seed Valley?

“Studenten hechten waarde aan een carrière waarbij ze ook wat voor de maatschappij betekenen”, zegt Carolien Wagenaar, projectleider bij Seed Valley. Dat kan bij uitstek in Seed Valley, want werken in deze sector stelt studenten in staat om een grote impact te hebben op mens, milieu en maatschappij. Maar, vervolgt Wagenaar, “Tegelijkertijd zien we dat studenten nog weinig bekend zijn met de mogelijke beroepen en toepassingen die aansluiten op hun studie”.



Uitdagingen
De uitdaging voor Mensch was dus om studenten te vertellen over de maatschappelijke impact van het werk en tegelijkertijd de diversiteit te laten zien van de vraagstukken waar je in Seed Valley mee wordt geconfronteerd. De campagne die we ontwikkelden zoomt daarom in op vijf verschillende uitdagingen: klimaatverandering, stijgende wereldbevolking, plantenziektes, snelle technologische veranderingen en diversiteit en trends in de afzetmarkt. Deze thema’s vertaalden we naar de belevingswereld van studenten.

Wat ga jij doen?
De campagne Wat ga jij doen? daagt studenten uit om na te denken over bijvoorbeeld de groeiende wereldbevolking. Hoe zorg je ervoor dat iedereen in de toekomst beschikt over voldoende gezonde voeding? Dit complexe vraagstuk, dat direct raakt aan het werk in Seed Valley, wordt gevisualiseerd door eigentijds beeld en gevolgd door de payoff ‘Wat ga jij doen?’ Zo worden studenten niet alleen uitgedaagd om na te denken over een oplossing, maar óók over hun toekomst. En zetten we de bedrijven in Seed Valley neer als aantrekkelijke, en moderne werkgevers.

Uitingen
De uitingen die Mensch voor Seed Valley maakte verschenen onder andere als abri's, banners, posters in universiteitsgebouwen en ansichtkaarten. In het gifje hierboven staat een bloemlezing uit de abri's.


Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in