Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensch over meten en merken (deel 1)

Aan het eind van zijn boek Homo Deus (2016) schrijft Yuval Harari het volgende: “In ancient times having power meant having access to…
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Toegang tot informatie was lang een belangrijke (zo niet de belangrijkste) machtsbron. Informatie was macht. Maar informatie is zoals dat heet gedemocratiseerd: we hebben vrijwel allemaal toegang tot dezelfde informatie—en dezelfde hoeveelheid informatie. Als gevolg daarvan hebben nu juist bedrijven die weten welke informatie ze moeten negeren de macht. Maar hoe doe je dat, data negeren—hoe weet je welke informatie relevant is voor je merk en welke informatie niet? Waar richt je je op?

Meten is weten, luidt het gezegde. Tenminste, als je weet wat je meet. En wat je niet meet. Juist dát zijn problemen waar veel bedrijven mee kampen. Wat betekent een meting? En focussen we niet te veel op de dingen die we kunnen meten? Vaak zijn dingen die we niet kunnen meten belangrijker. Maar omdat ze niet meetbaar zijn, vinden we dat soort dingen automatisch ook niet belangrijk. Kortom: wat je kunt meten is niet altijd de moeite van het meten waard. Of, om met socioloog William Bruce Cameron te spreken: “not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts”.

Over het meten van merken schreef Mensch-strateeg Dr Daan Muntinga samen met Dr Stefan Bernritter van de Universiteit van Amsterdam een boek: Brand metrics that matter. Dit boek verschijnt op 14 november 2017 bij SWOCC. Begunstigers van SWOCC kunnen zich aanmelden via de website van SWOCC. Wél geïnteresseerd maar geen begunstiger van SWOCC? Mail Daan op daan@mensch-amsterdam.com. 

Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in