Van Lanschot Kempen zet podcastserie in voor werkgeversmerk
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
In de vorig jaar gelanceerde arbeidsmarktcampagne onderstreept Van Lanschot Kempen het aandeel van talent in het succes van de eigen organisatie. De campagne ‘jouw talent is ons vermogen’ laat zien dat de bank alles in het werk stelt voor de ontwikkeling van medewerkers.
Nu gaat Van Lanschot Kempen een stap verder en laat het eigen medewerkers aan het woord. In de podcastserie ‘Kom verder’ die recent gepubliceerd is, horen en zien we elke aflevering twee collega’s van een bepaalde afdeling. Met hun persoonlijke ervaringen wordt een inkijkje gegeven in het werken bij Van Lanschot Kempen. Interessant voor potentiële medewerkers, maar ook leuk voor huidige medewerkers.
Het is bekend dat veel functionele zaken tellen, zoals de werkzaamheden en voorwaarden, maar we weten ook dat jong talent toetst of de werkomgeving en sfeer bij ze past (o.a. Twynstra Gudde, 2022). Met wie je gaat werken, op welke plekken en manieren en welke (informele) waarden er gelden, doet ertoe. En juist dat kan het meest geloofwaardig gedeeld worden in een podcastgesprek tussen twee medewerkers die in hetzelfde segment werken als waar jij solliciteert. Een gesprek dat de waarden van Van Lanschot Kempen - persoonlijk, gespecialiseerd, ondernemend en daadkrachtig - onderstreept op een natuurlijke manier en zo toekomstige collega’s uitnodigt: Kom verder, bij Van Lanschot Kempen. Want jouw talent is ons vermogen.
Anouk Derksen (employer branding specialist bij Van Lanschot Kempen): “Kom verder, dat beschrijft precies onze cultuur en het is mooi hoe de podcast dit weet te vangen. Met het toevoegen van podcast als nieuw medium proberen we onze doelgroepen nóg beter en vaker te bereiken. Ook geeft het ons de mogelijkheid om op authentieke wijze onze merkbelofte in te vullen: het betreft een persoonlijk gesprek tussen twee collega’s zónder script. Daarnaast staan alle parameters op groen: jong en divers talent weet ons steeds beter te vinden.”
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid