Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Lanschot Kempen zet podcastserie in voor werkgeversmerk

Mensch ontwikkelt verdieping employer branding campagne.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
VLK_Adformatie_header
VLK_Adformatie_header

In de vorig jaar gelanceerde arbeidsmarktcampagne onderstreept Van Lanschot Kempen het aandeel van talent in het succes van de eigen organisatie. De campagne ‘jouw talent is ons vermogen’ laat zien dat de bank alles in het werk stelt voor de ontwikkeling van medewerkers.

Nu gaat Van Lanschot Kempen een stap verder en laat het eigen medewerkers aan het woord. In de podcastserie ‘Kom verder’ die recent gepubliceerd is, horen en zien we elke aflevering twee collega’s van een bepaalde afdeling. Met hun persoonlijke ervaringen wordt een inkijkje gegeven in het werken bij Van Lanschot Kempen. Interessant voor potentiële medewerkers, maar ook leuk voor huidige medewerkers.

Het is bekend dat veel functionele zaken tellen, zoals de werkzaamheden en voorwaarden, maar we weten ook dat jong talent toetst of de werkomgeving en sfeer bij ze past (o.a. Twynstra Gudde, 2022). Met wie je gaat werken, op welke plekken en manieren en welke (informele) waarden er gelden, doet ertoe. En juist dat kan het meest geloofwaardig gedeeld worden in een podcastgesprek tussen twee medewerkers die in hetzelfde segment werken als waar jij solliciteert. Een gesprek dat de waarden van Van Lanschot Kempen - persoonlijk, gespecialiseerd, ondernemend en daadkrachtig - onderstreept op een natuurlijke manier en zo toekomstige collega’s uitnodigt: Kom verder, bij Van Lanschot Kempen. Want jouw talent is ons vermogen.

Anouk Derksen (employer branding specialist bij Van Lanschot Kempen): “Kom verder, dat beschrijft precies onze cultuur en het is mooi hoe de podcast dit weet te vangen. Met het toevoegen van podcast als nieuw medium proberen we onze doelgroepen nóg beter en vaker te bereiken. Ook geeft het ons de mogelijkheid om op authentieke wijze onze merkbelofte in te vullen: het betreft een persoonlijk gesprek tussen twee collega’s zónder script. Daarnaast staan alle parameters op groen: jong en divers talent weet ons steeds beter te vinden.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in