OMD blijft grootste wereldwijde netwerk
MindShare (WPP) kwam in 2003 uit op een omzet van 19,2 miljard, een groei van 11,1 procent in vergelijking met een jaar eerder. Daarmee is het netwerk van 3 naar 2 gestegen. OMD zag de omzet met 7,9 procent groeien in vergelijking met 2002. Dat blijkt uit een rapport van het onafhankelijke onderzoeksinstituut Recma.
Starcom MediaVest is met 18,9 miljard een plek gedaald, Carat (zonder Vizeum) staat weer vierde met 17,8 miljard en ZenithOptimedia blijft vijfde met 15,5 miljard. Alle bureaunetwerken in de topvijf zagen de omzet stijgen. In de toptien is alleen Initiative in omzet gedaald. Het netwerk is een plekje gedaald naar de negende stek met omzetdaling van ‒2,4 procent naar 12,5 miljard dollar.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn Europa is Carat de grootste, puur kijkend naar de topvijf landen Engeland, Duitsland, frankrijk, Italië en Spanje. MediaCom is dan tweede, OMD derde.
Als er gekeken wordt naar de bureaugroepen dan staat Publicis Groupe wereldwijd eerste met 34,4 miljard dollar omzet (+4,6%), WPP/GroupM is 2 met 33,8 miljard (+10,1%), Interpublic derde met 27,7 miljard (+0,6%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid