Overslaan en naar de inhoud gaan

OMD blijft grootste wereldwijde netwerk

OMD, onderdeel van Omnicom, was met een wereldwijde omzet van 19,3 miljard dollar opnieuw het grootste mediabureaunetwerk in 2003. Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MindShare (WPP) kwam in 2003 uit op een omzet van 19,2 miljard, een groei van 11,1 procent in vergelijking met een jaar eerder. Daarmee is het netwerk van 3 naar 2 gestegen. OMD zag de omzet met 7,9 procent groeien in vergelijking met 2002. Dat blijkt uit een rapport van het onafhankelijke onderzoeksinstituut Recma.

related partner content for mobile comes here

Starcom MediaVest is met 18,9 miljard een plek gedaald, Carat (zonder Vizeum) staat weer vierde met 17,8 miljard en ZenithOptimedia blijft vijfde met 15,5 miljard. Alle bureaunetwerken in de topvijf zagen de omzet stijgen. In de toptien is alleen Initiative in omzet gedaald. Het netwerk is een plekje gedaald naar de negende stek met omzetdaling van ‒2,4 procent naar 12,5 miljard dollar.

In Europa is Carat de grootste, puur kijkend naar de topvijf landen Engeland, Duitsland, frankrijk, Italië en Spanje. MediaCom is dan tweede, OMD derde.

Als er gekeken wordt naar de bureaugroepen dan staat Publicis Groupe wereldwijd eerste met 34,4 miljard dollar omzet (+4,6%), WPP/GroupM is 2 met 33,8 miljard (+10,1%), Interpublic derde met 27,7 miljard (+0,6%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in