Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden EVA’s voor Novamedia en Den Haag

Twee van de genomineerden voor de nationale event awards, de EVA 2004, zijn bekroond met goud tijdens de uitreiking: Novamedia in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Juryvoorzitter Theo Strengers noemde de kwaliteit van de inzendingen hoog. “De cases waren dit jaar over het algemeen beter geformuleerd dan voorgaande jaren. Dat is een belangrijke stap vooruit die niet alleen het werk van de jury vereenvoudigt, maar vooral inzicht verschaft in de mogelijkheden van het evenement als communicatiemiddel.”
De jury hanteert zeven beoordelingscriteria:

related partner content for mobile comes here
  • 1. Is er terecht voor een event gekozen als communicatie-instrument?
  • 2. Zijn alle communicatieve mogelijkheden ten volle benut?
  • 3. Zijn de doelen behaald?
  • 4. Is het aspiratieniveau zowel hoog genoeg als realistisch?
  • 5. Past het event binnen de corporate identity van de opdrachtgever?
  • 6. Toont de kandidaat door het inzetten van dit event inzicht in de potentie van het creatieve concept en de waarde van het event als communicatie-instrument?
  • 7. Is het concept creatief en/of gedurfd? Het event BuitenKans, waarmee Nova Media goud won, was erop gericht om de 350 medewerkers op een ontspannen manier te informeren over de strategie voor 2004, bij voorkeur zonder dat ze het als informatie-overdracht zouden ervaren. Achterliggend idee was: laat ze aan de slag gaan met de informatie. Tijdens een treinreis door Nederland kregen medewerkers elkaars projecten te zien en werd in groepjes gewerkt aan opdrachten gewerkt. Het event Prins voor een Dag, waarmee 49 Haagse ondernemers goud wonnen, was gericht op 600 decisi-onmakers binnen de Nederlandse corporate markt. Het ging er vooral om een band te creëren tussen de stad, de Haagse ondernemers op het gebied van events en congressen, en de potentiële opdrachtgevers. De EVA is een initiatief van Stichting Excellent Event en wordt uitgereikt aan opdrachtgevers die de effectie-ve kracht van het event als communicatie-instrument onderkennen en die durf en inzicht tonen om voor creatieve concepten van eventbureaus te kiezen. De jury hanteert daarbij drie categorieën: business-to-business, business-to-consumer en intern gerichte events. Voor elke categorie wordt een onderscheid ge-maakt tussen opdrachtgevers uit de profit en de non-profit sector. Er kan in elke categorie goud, zilver en/of brons verdiend worden. De jury beslist naar eigen inzicht hoe vaak welk metaal per categorie verge-ven werd. Naast Strengers (voorzitter, voormalig managing partner en director creative services Publicis) bestond de jury uit Prof. Dr. Frank Go (Erasmus Universiteit), Wim de Vries (Het Strategem), Vincent Pijpers (Rabobank), Sandra Koolmees (Sanoma), Bart Altewischer (Jaguar), Guus Lakeman (Unlimited Communication Con-cepts) en René Nelissen (Sodexho).
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in