Speciale kranten ND en Noordhollands Dagblad


De voorpagina van het Nederlands Dagblad was een paginagrote foto van de plaatselijke voetbalderby tussen de ‘rooien en blauwen’. Bedenkers van de ‘wrap’, (ofwel outsert) waren Gert ten Heuw (hoofd marketing en oplage) en Zeger Koops (hoofd advertentieafdeling). Volgens Koops konden drie pagina’s van de omslag verkocht worden aan plaatselijke ondernemers die enthousiast waren over het plan. ‘Normaal is het Nederlands Dagblad veel te landelijk voor ze. Omdat het papier van de ‘wrap’ zwaarder en witter is geeft het de advertenties ook nog eens extra attentiewaarde’, aldus Koops.
De actie was bedacht om abonnees te werven in Bunschoten-Spakenburg, vult Ten Heuw aan. ‘Door de introductie van de zondaguitgave van sommige kranten, zien wij nieuwe kansen voor het Nederlands Dagblad. Wij zijn landelijk bezig met een grote naamsbekendheidcampagne. Daar past deze actie perfect in.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Noordhollands Dagblad maakt komende donderdag een knieval voor de commercie. Met een voorpagina-advertentie van Media Markt wil de keten de aandacht vestigen op de opening van een vestiging in Alkmaar. Voorafgaand daaraan voert het bedrijf een intensieve advertentiecampagne in het Noordhollands Dagblad met als ‘hoogetpunt’ de paginagrote voorpagina-advertentie. Het is voor het eerst dat het Noordhollands Dagblad de voorpagina in zijn geheel beschikbaar stelt aan een adverteerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid