Overslaan en naar de inhoud gaan

“Internet verhoogt effect tv-reclames

Het gecombineerd inzetten van tv en internet bij reclamecampagnes verhoogt de herkenbaarheid en de reacties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat onderzocht Blauw Research. Internet vergroot de bekendheid van merken van adverteerders als ze webmarketing inzetten in combinatie met tv- en radioreclames. Blauw Research analyseerde de effecten van een reclamecampagne van zorgverzekeraar Amicon en komt met deze resultaten. Of de resultaten door te trekken zijn voor de hele breedte van internetadverteren is de vraag.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek blijkt de tv-campagne het meest bij te dragen aan de toename van de bekendheid van Amicon’, aldus Blauw. ‘De combinatie tv en internet, of tv, internet en radio is het meest effectief bij het verhogen van de spontane bekendheid. Confrontatie met deze mediacombinaties betekent dat men 2 tot 3 keer vaker spontaan bekend was met Amicon, dan wanneer men alleen de TV-reclame heeft gezien (Planet Multimedia).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in