Lampenoogst mager: 4x Goud, 20x Zilver
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Klik op een afbeelding voor een vergroting.
Vier Gouden Lampen zijn er twee minder dan vorig jaar en slechts de helft van het jaar dáárvoor. Verder werden er ook minder Zilveren Lampen uitgereikt: 20 nu tegenover 23 vorig jaar.
DDB Amsterdam won Goud voor zijn Holland Casino Eredivisie-film getiteld ‘Jackpot’. Wieden+Kennedy won net als in Cannes vorig jaar ook nu Goud voor Nike, deze keer voor hun Stoelendans, ofwel ‘Musical Chairs’. Van Walbeek Etcetera kreeg een Gouden lamp mee naar het bureau voor de tijdschriftadvertentie ‘Paaltje’ voor Pokon. En Studio Dumbar tenslotte werd met Goud beloond voor hun serie affiches voor Pulchri Studio.
De commercial die eind december vorig jaar nog een Gouden Loeki won - ‘Klussen’ voor Amstel - moest het doen met een zilveren Lamp. Net als Bassie’s ‘Rodeo’ van Delta Lloyd en TBWANeboko Campaign trouwens, die eveneens een Deelbekroning Filmregie kreeg uitgereikt. Ook Lotto’s commercial ‘De Bodyguard’ van DDB Amsterdam, Hertog’s ‘Melkpoeder’ van Lowe en Unox ‘Kinderfeestje’ van TBWANeboko Campaign wonnen Zilver.
Twee radiocampagnes werden bekroond, allebei met Zilver: ‘Geen ja, geen magnifique villa’ van Bavaria en S-W-H en ‘Goede Doelen’ van De Lotto en DDB Amsterdam.
In de categorie Buitenreclame - die vorig jaar nog twee winnaars leverde - werd dit jaar geen Lamp uitgereikt. Ook in Dagbladen en Vakbladen werden geen Lampen toegekend.
In de categorie Actiemarketing viel 1 Zilveren Lamp voor Linssen id. Een Gouden Lamp (voor Studio Dumbar) en drie Zilveren (voor Vandejong, The Stone Twins een FHV BBDO) waren er in de categorie Grafische Vormgeving. En zes zilveren Lampen werden er uitgereikt in Verpakkingen voor respectievelijk Mountain Design, FutureBrand, FHV, Studio Kluif, BrandNew Design en TBWADesignerscompany.
De Klantenlamp ging naar Delta Lloyd.Er werd ook een Lamp uitgereikt in de nieuwe categorie Out of the box voor ‘Creatief vernieuwende ideeën'. Deze ging naar Only voor de 50/50-campagne van het Leger des Heils. ADCN-voorzitter Martijn Horvath daarover: ‘Als er werk is dat in geen enkel hokje past, dan realiseer je je dat je te maken hebt met echt vernieuwend creatief werk.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid