
Het onderzoek is verricht naar aanleiding van de discussie rond de monopoliepositie van software giganten als Microsoft. Interview.NSS vroeg een representatieve steekproef van 500 Nederlandse computergebrui-kers naar hun wensen en ergernissen.
Het onderzoek laat zien dat het gebrek aan keuzemogelijkheden niet behoort tot de grootste ergernissen van de consument. De agressiviteit waarmee het internet als reclamemedium wordt gebruikt is met afstand de grootste bron van ergernis voor de gebruikers; spam blijkt de hondenpoep van het internet te zijn ge-worden. Andere ergernissen die hoog scoren zijn ongewenste pop ups en traag werkende verbindingen.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensUit het onderzoek kwam verder naar voren dat consumenten naast de genoemde standaard meegeleverde software programma’s, ook programma’s van andere leveranciers installeren. Gemiddeld installeren con-sumenten twee verschillende hulpprogramma’s op de computer, waarbij RealPlayer –op grote afstand na de Windows Media Player- het meest gekozen programma is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee