Privacy-college dreigt KPN met boete
Ook moet de onderneming ervoor zorgen dat klanten makkelijk en kosteloos bezwaar kunnen maken tegen deze praktijk. Dat meldt een woordvoerster van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Het CBP heeft KPN er al eerder op gewezen dat het concern te ver ging bij het doorverkopen van de adresgegevens van klanten met geheime nummers. KPN had hen hierover nooit voldoende geïnformeerd. De telecomaanbieder had volgens het college echter zelf beloofd nooit de gegevens door te spelen.
Inmiddels heeft het concern de 'oude' klanten daar wel van op de hoogte gebracht, maar nieuwe cliënten die een geheim nummer aanvragen, krijgen volgens het college niks te horen. Bovendien maakt KPN het consumenten te moeilijk om bezwaar aan te tekenen tegen de handel.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaKPN heeft drie weken om op de bezwaren van het CBP te reageren. Als het bedrijf niet met een goede oplossing komt, krijgt het mogelijk een boete (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid