Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkgeoriënteerd, of last van merkruis?

Bedrijven hebben het steeds moeilijker... Consumenten die eisen dat hun producten overal en altijd voor het grijpen moeten liggen, en dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor merken? Paul Moers, managing partner van merkadviesbureau in Amsterdam en schrijver van het boek 'Merk toch hoe sterk', denkt dat in de toekomst alleen nog maar merkgeoriënteerde bedrijven mee kunnen komen.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven zullen moeten overstappen op een merkgeoriënteerde strategie.

Echte merkgeoriënteerde bedrijven zijn volgens Moers onder andere , en .

Moers zette in een een aantal handvatten onder elkaar en geeft 5 stappen om te veranderen in een merkgeoriënteerd bedrijf.

Belangrijk onderdeel: het vaststellen van een merkidentiteit. Deze identiteit is belangrijk voor de consistentheid van het merk. Niet-merkgeoriënteerde ondernemingen worstelen met deze identiteit en krijgen dan volgens Moers onherroepelijk last van zogenaamde 'merkruis', waardoor het lastig wordt om aan klantrelaties te bouwen.

Moers noemt als voorbeeld Dommelsch. Dat merk communiceerde namelijk de afgelopen jaren een steeds wisselend merkbeeld en zwalkt daardoor in de ogen van de consument, aldus Moers.

In het rijtje merkgeorienteerde bedrijven noemt Moers geen Nederlandse voorbeelden. Maar die zijn er natuurlijk wel... Iemand? En welke andere bedrijven hebben last van een hardnekkige merkruis?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in