Mediamiljoenen Maxeda naar Universal en Initiative
Tot Maxeda behoren onder meer de warenhuizen De Bijenkorf en V&D, de doe-het zelf winkelketens Praxis en Formido, de kledingketens Hunkemöller, M&S en Claudia Sträter en ook La Place en Schaap & Citroen. Universal Media & Initiative worden ingezet voor alle media-activiteiten in Nederland en België, waaronder strategie, research, planning en buying. Magna Global verzorgt de centrale inkoop-onderhandelingen. Hierbij wordt Universal Media ingezet voor strategie, research, planning en optimalisatie van de Maxeda DIY (doe-het-zelf-zaken) Group. Initiative wordt ingezet voor de mediawerkzaamheden voor de Maxeda Fashion Group. Ook Hema zal door Initiative worden geserviced. De samenwerking start begin 2008. Maxeda besteedt jaarlijks veertig miljoen euro bruto (Nielsen Media) in de media. Naast IPG Media namen tevens Aegis Media (Carat en Vizeum), Group M (MindShare, Mediacom en Mediaedge:cia), Kobalt en Starcom/Zenithoptimedia deel aan de pitch. Het account is afkomstig van Kobalt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid