Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfs het zebrapad is niet meer reclamevrij...

Of de automobilisten er erg blij mee zijn, vraag ik me af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar misschien is dat wel het verborgen idee: het is wachten op de eerste automobilist die ruw doorrijdt op de mannen met de reclame op het zebrapad en dan haalt het incident vast alle kranten en tv-programma's. Dat zou pas free publicity en smullen zijn.

related partner content for mobile comes here

Goed, waar heb ik het over?

Lowe en Draft ontwikkelden voor Delta Lloyd Asset Management een guerrilla campagne die de introductie van het Delta Lloyd Europees Deelnemingen Fonds onder de aandacht van beleggers moet brengen. Daarvoor wordt onder andere een nieuw reclamemedium ingezet: 'Zebrapadvertising'.

In de 'rijkere gemeenten' van ons land worden autorijders voor het stoplicht verrast; zodra het licht op rood springt, of zodra een voetganger het zebrapad oversteedt, doemen vijf mannen vanuit het niets op en vormen, door naast elkaar op het zebrapad te gaan staan, de reclameboodschap.

Hubert van Wensen, Chief Guerrilla Officer Lowe en Draft, hierover: 'Met het Delta Lloyd Europees Deelnemingen Fonds richt Delta Lloyd Asset Management zich op een specifieke doelgroep. Die zoeken we op en we zorgen ervoor dat ze de boodschap nooit meer vergeten.'

Naast 'zebrapadvertising' zet Draft deze maand ook sandwichmannen voor de deur bij chique winkels, worden de schoenen gepoetst van beleggers achter de douane op Schiphol, wordt er met een billboat gevaren over de Vecht en is men ludiek aanwezig op driving ranges van grote golfclubs.

De guerrilla campagne wordt ondersteund door radio, print, online advertising en een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in