Overslaan en naar de inhoud gaan

Locatie-adverteren in Singapore

Je kunt je kont niet keren of er gebeuren leuke dingen in Singapore. Deze week kondigt M1, 's lands tweede mobiele provider, een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met name retailers en winkelcentra hebben nu de mogelijkheid tekstadvertenties te sturen naar M1-abonnees die zich in de buurt van hun filialen bevinden. Ondanks alle recente ontwikkelingen op het gebied van locatiemarketing (Nokia's overname van Navteq, Google Maps for Mobile, etc.) werkt de nieuwe dienst overigens niet via GPS, maar simpelweg op basis van nabijheid van celtorens.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen weekend is een succesvol experiment gedaan met zeven zones, waarin zich een 70-tal winkelcentra bevonden. (De winkelcentrumdichtheid in Singapore grenst aan het ongelooflijke.) Vanaf november a.s. gaat de boel landelijk.

Overigens kunnen adverteerders niet alleen segmenteren naar locatie, maar ook naar consumentenprofiel. Die gegevens zijn afkomstig uit de M1-abonneedatabase.

M1 biedt de nieuwe dienst aan in partnership met 's lands dominate krantenconcern, Singapore Press Holdings. Advertentie-SMSjes kunnen worden verstuurd naar zowel abonnees als prepaid-klanten, omdat ontvangst gratis is (dat is in Singapore niet vanzelfsprekend, hangt van je abonnement af).

Het lijstje klanten-van-het-eerste-uur voor de nieuwe dienst laat zien uit welke hoek de meest gerede interesse komt: Citibank, Tangs (warenhuisketen), en Coffee Bean & Tea Leaf (locale Strabucks-concurrent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in