Overslaan en naar de inhoud gaan

'Strakke franchise formule biedt meeste klantwaarde'

De 'hard franchise-formule', waarbij het winkelconcept, het assortiment en de marketing strak geformuleerd zijn, biedt de meeste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek werden de verschillen tussen vijf formules op een rij gezet: een inkooporganisatie, vrijwillig filiaalbedrijf, hardfranchise, softfranchise (waarbij relatief veel wordt overgelaten aan de ondernemer zelf) en het ketenbedrijf.

related partner content for mobile comes here

Franchiseformules moeten zich minimaal op één of twee elementen onderscheiden wat betreft beleving, product, prijsperceptie, bereik of service, aldus het onderzoek. 'Om succesvol in de markt te zijn, dient een formule uniek te zijn op één element en onderscheidend op een ander element. Daarnaast moeten ze marktconform presteren op de overige elementen,' constateert Alain Cracau, manager Rabobank Corporate Clients.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in