Overslaan en naar de inhoud gaan

Pay-off Wc-eend 'beste ooit'

In plaats van een klassieker als 'Even Apeldoorn bellen', 'Biertje?' of 'Bloemen houden van mensen' is de beste pay-off aller tijden 'Wij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte de organisatie van de verkiezing, het Genootschap Voor Reclame (GVR), woensdag bekend. De afgelopen maand stemde 46 procent van de 12.500 kiezers op internet op de slogan van de toiletreiniger. Dat gebeurde na een oproep van weblog .

related partner content for mobile comes here

Heinekens' Biertje? eindigde in de verkiezing op de tweede plaats. Het genootschap vermoedt dat de klassieker de prestigieuze titel in de wacht zou hebben gesleept als GeenStijl zich niet met de verkiezing had bemoeid.

De afgevaardigden van Wc-eend toonden zich zeer verbaasd over hun winst. ‘We zijn verbaasd dat we überhaupt genomineerd waren', zei een marketingmedewerker van Wc-eend. Overigens vindt het GVR de slogan over de wc-eend wel een goede keus. ‘Anders was die niet genomineerd', aldus een woordvoerster.

GeenStijl frustreerde twee maanden geleden ook een internetverkiezing van Sire, dat Nederlanders de mogelijkheid gaf het onderwerp van een nieuwe campagne te bedenken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in