Overslaan en naar de inhoud gaan

Fondsenwervers wuiven opzeggers vriendelijk uit

Fondsenwervers scoren opvallend goed als het gaat om klantvriendelijkheid bij het opzeggen. Men is zo vriendelijk en voorkomend, dat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Red Carpets heeft onder 200 bedrijven en organisaties in 13 branches een benchmarkonderzoek uitgevoerd naar de manier waarop bedrijven omgaan met opzeggers, de Opzegbarometer. In nummer 10 van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt, komen de fondsenwervers aan bod.

related partner content for mobile comes here

Fondsenwervers vertrouwen waarschijnlijk op de resultaten van terugwinactiviteiten en denken het meeste succes te scoren als men opzeggende donateurs niet teveel in de weg legt bij het opzegmoment. Fondsenwervers zien een opzeggesprek vooral als een administratieve handeling.

Scripting of een leidraad worden nauwelijks gebruikt, de stappen die het systeem vraagt bepalen de inhoud van het gesprek. Medewerkers zijn niet opgeleid om exitgesprekken te voeren en succesvol af te ronden. Behoud met een relevante propositie wordt sporadisch toegepast en als het een keer succesvol is, is het een gelukkige toevalstreffer.

Juist bij fondsenwervers zijn opzegmotieven erg belangrijk. Het achterhalen van de redenen om ooit donateur te worden, moet centraal staan. Wat is er veranderd in die motieven? Is er een onderdeel van de organisatie waar nog wél veel interesse voor bestaat?

Zaak dus om deze aanpak te veranderen. Het gehele onderzoek is terug te vinden in het oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande woensdag verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in