Fondsenwervers wuiven opzeggers vriendelijk uit


Red Carpets heeft onder 200 bedrijven en organisaties in 13 branches een benchmarkonderzoek uitgevoerd naar de manier waarop bedrijven omgaan met opzeggers, de Opzegbarometer. In nummer 10 van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt, komen de fondsenwervers aan bod.
Fondsenwervers vertrouwen waarschijnlijk op de resultaten van terugwinactiviteiten en denken het meeste succes te scoren als men opzeggende donateurs niet teveel in de weg legt bij het opzegmoment. Fondsenwervers zien een opzeggesprek vooral als een administratieve handeling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSScripting of een leidraad worden nauwelijks gebruikt, de stappen die het systeem vraagt bepalen de inhoud van het gesprek. Medewerkers zijn niet opgeleid om exitgesprekken te voeren en succesvol af te ronden. Behoud met een relevante propositie wordt sporadisch toegepast en als het een keer succesvol is, is het een gelukkige toevalstreffer.
Juist bij fondsenwervers zijn opzegmotieven erg belangrijk. Het achterhalen van de redenen om ooit donateur te worden, moet centraal staan. Wat is er veranderd in die motieven? Is er een onderdeel van de organisatie waar nog wél veel interesse voor bestaat?
Zaak dus om deze aanpak te veranderen. Het gehele onderzoek is terug te vinden in het oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande woensdag verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid