Digitale televisie in 41 procent van de huishoudens


De harddisk of personal videorecorder (PVR), de verwachte bedreiging voor het bereik van traditionele tv-reclame, groeide ook in vergelijkbaar tempo (van 9 procent naar 14 procent).
Dit alles blijkt uit de Digitale Media Monitor van Synovate/Interview NSS, waarbij de ontwikkelingen van het tweede kwartaal 2007 met een jaar eerder vergeleken zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDigitale tv zit in de 'early majority' fase van de adoptiecyclus. Daardoor begint de digitale tv-kijker steeds meer op de gemiddelde Nederlander te lijken. Maar er zijn nog wel interessante verschillen in profiel. Zo is de digitale kijker iets vaker man, tussen de 35 en 55 jaar oud, met een bovenmodaal inkomen en een of twee thuiswonende kinderen in het huishouden.
Ook zijn er verschillen in gebruikers van verschillende typen digitale tv-aansluiting. Gebruikers van Digitenne (digitale tv via de ether) wonen voornamelijk in de drie grote steden of in de rest van het westen, zijn tussen de 40 en 50 jaar oud en hebben geen kinderen in hun huishouden.
Digitale tv via de schotel spreekt (nog) meer mannen aan, zij wonen vaker in het oosten en noorden van het land in een meerpersoonshuishouden.
Het ontbreken van behoefte is nog steeds de voornaamste reden om (nog) niet over te stappen van analoge naar digitale tv. Daarna worden kosten en het feit dat je per tv een settopbox nodig hebt als overstapbarrières genoemd. Kabelbedrijf UPC blijft de grootste digitale tv-aanbieder van Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid