Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale televisie in 41 procent van de huishoudens

De digitalisering van media en communicatiediensten gaat in snel tempo voort. Digitale tv is nu aanwezig in 41 procent van alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De harddisk of personal videorecorder (PVR), de verwachte bedreiging voor het bereik van traditionele tv-reclame, groeide ook in vergelijkbaar tempo (van 9 procent naar 14 procent).

related partner content for mobile comes here

Dit alles blijkt uit de Digitale Media Monitor van Synovate/Interview NSS, waarbij de ontwikkelingen van het tweede kwartaal 2007 met een jaar eerder vergeleken zijn.

Digitale tv zit in de 'early majority' fase van de adoptiecyclus. Daardoor begint de digitale tv-kijker steeds meer op de gemiddelde Nederlander te lijken. Maar er zijn nog wel interessante verschillen in profiel. Zo is de digitale kijker iets vaker man, tussen de 35 en 55 jaar oud, met een bovenmodaal inkomen en een of twee thuiswonende kinderen in het huishouden.

Ook zijn er verschillen in gebruikers van verschillende typen digitale tv-aansluiting. Gebruikers van Digitenne (digitale tv via de ether) wonen voornamelijk in de drie grote steden of in de rest van het westen, zijn tussen de 40 en 50 jaar oud en hebben geen kinderen in hun huishouden.

Digitale tv via de schotel spreekt (nog) meer mannen aan, zij wonen vaker in het oosten en noorden van het land in een meerpersoonshuishouden.

Het ontbreken van behoefte is nog steeds de voornaamste reden om (nog) niet over te stappen van analoge naar digitale tv. Daarna worden kosten en het feit dat je per tv een settopbox nodig hebt als overstapbarrières genoemd. Kabelbedrijf UPC blijft de grootste digitale tv-aanbieder van Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in