Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet in muziekwereld blijft dalen

De muziekwereld lijkt nog altijd niet te willen toegeven aan de veranderingen die internet als distributiekanaal hebben veroorzaakt. Waar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De muziekwereld lijkt nog altijd niet te willen toegeven aan de veranderingen die internet als distributiekanaal hebben veroorzaakt. Waar de traditionele offline muziekverkoop al jaren moppert over dalende omzet en internetaanbieders al jaren pochen met geweldige aantallen, blijkt uit onderzoek van dat beiden vooral gelijk hebben.

related partner content for mobile comes here

Sinds 1980 is het aantal mensen dat muziek koopt opgelopen tot bijna éénderde van alle Amerikanen. Deze 32% vertegenwoordigen bijna 96 miljoen mensen. In 1980 bedroeg dit percentage nog slechts 20%, goed voor ruim 45 miljoen mensen. Een ruime verdubbeling van het aantal consumenten dus.

Betekent dat dan ook dat er via internet relatief lage omzet wordt gedraaid en offline de mindere aantallen? Ja, tenminste, in de Verenigde Staten. De onderzoeksresultaten zijn door geëxtrapoleerd op de gegroeide bevolkingsaantallen. De gemiddelde besteding loopt ondanks de groeiende aantallen hard terug. Sinds de topjaren negentig en dus de opkomst van internet met zo'n 32% gemiddeld per aankoop. Dat brengt de gemiddelde aankoop terug tot een luttele ? 8,28 euro ($ 11,50).

Kortom: tweemaal zoveel klanten, anderhalf maal zoveel bereik, maar een verlies van bijna éénderde per aankoop. Het blijft wennen, die klanten die weten waar ze voor komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in