Omzet in muziekwereld blijft dalen


De muziekwereld lijkt nog altijd niet te willen toegeven aan de veranderingen die internet als distributiekanaal hebben veroorzaakt. Waar de traditionele offline muziekverkoop al jaren moppert over dalende omzet en internetaanbieders al jaren pochen met geweldige aantallen, blijkt uit onderzoek van Bridge Ratings dat beiden vooral gelijk hebben.
Sinds 1980 is het aantal mensen dat muziek koopt opgelopen tot bijna éénderde van alle Amerikanen. Deze 32% vertegenwoordigen bijna 96 miljoen mensen. In 1980 bedroeg dit percentage nog slechts 20%, goed voor ruim 45 miljoen mensen. Een ruime verdubbeling van het aantal consumenten dus.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBetekent dat dan ook dat er via internet relatief lage omzet wordt gedraaid en offline de mindere aantallen? Ja, tenminste, in de Verenigde Staten. De onderzoeksresultaten zijn door eMarketer geëxtrapoleerd op de gegroeide bevolkingsaantallen. De gemiddelde besteding loopt ondanks de groeiende aantallen hard terug. Sinds de topjaren negentig en dus de opkomst van internet met zo'n 32% gemiddeld per aankoop. Dat brengt de gemiddelde aankoop terug tot een luttele ? 8,28 euro ($ 11,50).
Kortom: tweemaal zoveel klanten, anderhalf maal zoveel bereik, maar een verlies van bijna éénderde per aankoop. Het blijft wennen, die klanten die weten waar ze voor komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid