Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie-les voor de CFO

Morgen mag ik mijn afdelingsbudget toelichten aan het CFO-overleg. Een nieuwe procedure; voorheen stemde ik alleen af met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Morgen mag ik mijn afdelingsbudget toelichten aan het CFO-overleg. Een nieuwe procedure; voorheen stemde ik alleen af met de hoofddirectie. De CFO's van de business-units hebben zo een stem in wat er met 'hun' management-fee gebeurt, in ruil voor holdingbemoeienis met hun eigen budgetten en targets. Een mooi polderprincipe, maar ik ben toch wel benieuwd hoeveel inlevingsvermogen de CFO's zullen tonen met communicatie. Zij vormen bij het niet-beursgenoteerde NS, tot dusver in ieder geval niet de lijst aan met meest geïnvolveerde collega's bij Corporate Communication. Staat mijn budget op het spel?

related partner content for mobile comes here

Ik heb mijzelf, voor de zekerheid, in ieder geval voorgenomen zo weinig mogelijk over het budget te spreken. Mijn doel: de toegevoegde waarde van communicatie - en mijn afdeling in het bijzonder - tussen de oren te krijgen. Wel met cijfers natuurlijk, want daar houden ze van. RepTrack en Brand Asset Valuator laten mooie stijgende grafieken zien. Vervolgens stuur ik aan op een discussie over de triade 'contact-contract-controle'. Eens kijken of de cijferfreaks met mij eens zijn dat wij onze centjes en credits binnenhalen op 'contact' en dat er eigenlijk maar één discipline is die daarin investeert ten behoeve van hún business. Ik heb zo mijn aannames over de reacties. Wish me luck ...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in