Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com en Unilever winnen goud bij Emma's

Bol.com en Unilever hebben gisteren tijdens de uitreiking van de E-mailmarketing Awards een gouden Emma gewonnen. Zilver was er voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grolsch (Bier mag weer gezien worden) en VNU Exhibitions (De digitale relatiekaart) ontvingen een bronzen Emma.

related partner content for mobile comes here

De jury was unaniem over het digitale magazine Bomvol van bol.com. 'Een bijzonder vernieuwend innovatief concept. Lezers kiezen zelf de leesvolgorde en de onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn. Dé overtreffende trap van digitale informatie. Ook qua creativiteit is het magazine erg goed, zowel qua design en opmaak, maar ook qua concept. Een terechte winnaar', aldus de jury.
Het Unilever concept ‘Life & Cooking’ voldeed volgens de jury ook aan alle criteria. 'Veel cases springen er juist op één punt uit, maar bij deze nieuwsbrief was dat niet het geval’, aldus de jury. Juryvoorzitter Marc Borgers: 'Er is sprake van personalisatie: het weerbericht is bijvoorbeeld aangepast op basis van je postcode, en heb je je geboortedatum achtergelaten dan krijg je jouw persoonlijke horoscoop. Er wordt ook veel interactiviteit geboden, leden worden hiervoor beloond via een spaarsysteem. Daarnaast wil het door middel van e-couponing de traffic instore en productverkoop realiseren. Recepten dragen hier mede aan bij. De hoge kwaliteit in de breedte van deze case waardeert de jury in het bijzonder.'

Transavia.com won zilver. Marc Borgers: '‘De goede resultaten van de actie ‘jouw foto op ons vliegtuig’ en de inzet van de single channel e-mail om op te roepen tot deze actie zijn geweldig. Het slimme inzetten van een vliegtuig als podium voor fotograferende reizigers, heeft Transavia.com ook geen windeieren gelegd. Naast de enorme respons (meer dan 10.000 foto’s in 6 weken) claimen zij ook meer site traffic en meer boekingen te hebben gehad in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.'Als kanttekening maakt de jury wel dat als men vooraf beter had getest, het openingspercentage wel hoger had kunnen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in