Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder supermarkten, meer winst

Het aantal supermarkten in Nederland is vorig jaar met ruim honderd afgenomen. De branche liet vorig jaar winstherstel zien, na een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De daling van het aantal supers kwam vooral voor rekening van de kleinere buurtwinkels. Eind 2006 telde Nederland 2489 supermarkten, zo becijfert accountants- en adviesorganisatie Deloitte.

related partner content for mobile comes here

Gemiddeld steeg de winst in de branche ten opzichte van 2005 met bijna 100 procent. Een dergelijke stijging kwam niet eerder voor. Met name de grotere winkels verkochten veel meer dan in het voorgaande jaar.
Supermarkten moeten wel hun best blijven doen om de kritische klant aan zich te binden, zegt Deloitte. Veel ondernemers zijn van plan hun assortiment uit te breiden met meer kant-en-klaarproducten, verse groente, fruit en vleesproducten. Of de consument op deze assortimentsuitbreiding zit te wachten, is nog maar de vraag. Meer dan de helft (60 procent) van de 2730 ondervraagden klanten zegt geen keurmerk nodig te hebben om te bepalen of een product een gezonde keuze is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in