Klantenkaart is lastig bindmiddel
Hoe succesvol zijn klantenkaartprogramma’s? De feiten op een rij.
In een Duitse studie zijn de mogelijkheden en het succespotentieel van klantenkaartprogramma’s onderzocht, aan de hand van doelen als klantenkennis, klantenbinding en ondernemingssucces. Daaruit blijkt dat de huidige klantenkaartprogramma’s vaak weinig aantrekkelijk zijn en weinig onderscheidend tegenover concurrenten.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Enkele feiten:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- De aantrekkelijkheid van een klantenkaartprogramma hangt direct samen met de doelgroepge-richtheid van het programma-aanbod. En daarmee ook het klantenbindingspotentieel. Het aanbod moet overeenstemmen met de basisverwachtingen van de doelgroep.
- Veel klanten gebruiken hun kaart maar af en toe. Daardoor is de informatie over klanten onvolle-dig.
- Ondanks twijfelachtige langetermijneffecten verleent 72,3 procent van de bedrijven kortingen via de kaartprogramma’s.
- Slechts twee programmakenmerken zijn drivers voor succes: kaarten met een bedrijfsinterne betaalfunctie, en systematisch gebruik van de gegenereerde klanteninformatie.
- Ruim 50 procent van de consumenten is bezorgd over gebruik van hun persoonsgegevens.
- De helft van de ondervraagden heeft hoogstens twee klantenkaarten. Bijna 30 procent gebruikt slechts één kaart regelmatig.
bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid