
In een Duitse studie zijn de mogelijkheden en het succespotentieel van klantenkaartprogramma’s onderzocht, aan de hand van doelen als klantenkennis, klantenbinding en ondernemingssucces. Daaruit blijkt dat de huidige klantenkaartprogramma’s vaak weinig aantrekkelijk zijn en weinig onderscheidend tegenover concurrenten.
Enkele feiten:
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENS- De aantrekkelijkheid van een klantenkaartprogramma hangt direct samen met de doelgroepge-richtheid van het programma-aanbod. En daarmee ook het klantenbindingspotentieel. Het aanbod moet overeenstemmen met de basisverwachtingen van de doelgroep.
- Veel klanten gebruiken hun kaart maar af en toe. Daardoor is de informatie over klanten onvolle-dig.
- Ondanks twijfelachtige langetermijneffecten verleent 72,3 procent van de bedrijven kortingen via de kaartprogramma’s.
- Slechts twee programmakenmerken zijn drivers voor succes: kaarten met een bedrijfsinterne betaalfunctie, en systematisch gebruik van de gegenereerde klanteninformatie.
- Ruim 50 procent van de consumenten is bezorgd over gebruik van hun persoonsgegevens.
- De helft van de ondervraagden heeft hoogstens twee klantenkaarten. Bijna 30 procent gebruikt slechts één kaart regelmatig.
bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee