Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenkaart is lastig bindmiddel

Hoe succesvol zijn klantenkaartprogramma’s? De feiten op een rij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een Duitse studie zijn de mogelijkheden en het succespotentieel van klantenkaartprogramma’s onderzocht, aan de hand van doelen als klantenkennis, klantenbinding en ondernemingssucces. Daaruit blijkt dat de huidige klantenkaartprogramma’s vaak weinig aantrekkelijk zijn en weinig onderscheidend tegenover concurrenten.

related partner content for mobile comes here

Enkele feiten:

  • De aantrekkelijkheid van een klantenkaartprogramma hangt direct samen met de doelgroepge-richtheid van het programma-aanbod. En daarmee ook het klantenbindingspotentieel. Het aanbod moet overeenstemmen met de basisverwachtingen van de doelgroep.
  • Veel klanten gebruiken hun kaart maar af en toe. Daardoor is de informatie over klanten onvolle-dig.
  • Ondanks twijfelachtige langetermijneffecten verleent 72,3 procent van de bedrijven kortingen via de kaartprogramma’s.
  • Slechts twee programmakenmerken zijn drivers voor succes: kaarten met een bedrijfsinterne betaalfunctie, en systematisch gebruik van de gegenereerde klanteninformatie.
  • Ruim 50 procent van de consumenten is bezorgd over gebruik van hun persoonsgegevens.
  • De helft van de ondervraagden heeft hoogstens twee klantenkaarten. Bijna 30 procent gebruikt slechts één kaart regelmatig.

bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in