Overslaan en naar de inhoud gaan

Start campagne referendum burgemeester Utrecht

Vandaag is in Utrecht de publiekscampagne voor het referendum voor een nieuwe burgemeester van start gegaan. Loco-burgemeester Harm Janssen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is in Utrecht de voor het referendum voor een nieuwe burgemeester van start gegaan. Loco-burgemeester Harm Janssen (CDA) (foto) onthulde de campagneposter symbolisch voor de pers.

related partner content for mobile comes here

Utrecht is de eerste gemeente van de vier grote steden in Nederland die een burgemeester gaat kiezen via een referendum. De huidige burgemeester Annie Brouwer-Korf treedt per 31 december af.
O ontwikkelde het communicatieconcept, dat gericht is op participatie van de burger in de campagne. Het publiek krijgt de vraag gesteld: wie wordt het nieuwe gezicht van Utrecht? De kandidaten zijn nog niet bekend; hiervoor loopt nog een sollicitatieprocedure. Het campagnebeeld in deze fase is een leeg gezicht van een burgemeester.
Er worden verschillende media ingezet, waaronder een speciale campagnefiets waarmee een promotieteam vanaf vrijdag het publiek op straat gaat opzoeken om quotes te verzamelen. Centrale vraag: als je één dag burgemeester van Utrecht zou zijn, wat zou je dan doen?
Op vrijdag 14 september worden de twee kandidaten landelijk bekendgemaakt en worden alle campagnemiddelen in één weekend aangepast. Op maandag 17 september gaat de campagne de tweede fase in. Het referendum wordt gehouden op 10 oktober 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in