TMF, MTV, Nickelodeon en Jetix zonder alcoholreclame
Tv-zenders TMF, MTV, Nickelodeon en Jetix worden aangemerkt als jongerenzender en zenden komend jaar geen alcoholreclame uit. Dat geldt ook…
De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks door bureau Intomart GfK vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Een jongerenzender is een zender die méér dan 25% minderjarigen bereikt.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Uitzending van alcoholreclame op één van deze zenders betekent overtreding van de Reclamecode voor alcoholhoudende dranken. Sinds 1990 onderschrijven de producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken de Reclamecode voor alcoholhoudende dranken. De Code bevat regels over reclame en verkoopbevorderende activiteiten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid